סא"ל בכר: צה"ל מטפל בהדתה טיפול שורש

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) פנה במכתב אל שר הביטחון אביגדור ליברמן בעקבות השתתפותה של סגנית היוהל"ם בכנס שמאל פוליטי שנערך במשכן הכנסת.

הקצינה, סא''ל אושרת בכר, השתתפה בצהריים (שלישי) בכינוס בנושא "ההדתה בצה''ל" שקיימה השדולה החילונית בכנסת.

''מתפלא על כך שבכנס פוליטי נגד ההדתה בצה"ל שמתקיים כעת בכנסת, משתתפת נציגה במדים - סגנית היוהל"ם סא"ל אושרת בכר ואומרת באופן רשמי שהיא עובדת עם הפורום החילוני ושדולת הנשים, ושצה"ל עצמו מזדהה עם העמדות שהובעו בשדולה", כתב יוגב לליברמן.

''באופן חד צדדי נשמעו שם עמדות שמאל ועמדות אנטי דתיות, שהקצינה הנ"ל מזדהה עם העמדות ותומכת בשדולה. אם זה לא להכניס מחלוקות במדים לצה"ל, אז מה זה?", שאל ח"כ יוגב. ''בבקשה בידקו ופעלו בהתאמה לערכי צה"ל ועם ישראל''.

בארגון ''אחים לנשק'' קראו להדיח מצה''ל את סא"ל אשרת בכר בעקבות השתתפותה בכנס הפוליטי. ''צה"ל הינו גוף א-פוליטי, הזרוע הביצועית הבטחונית של מדינת ישראל. ככזה, עליו להימנע מנקיטת עמדה בכל סוגיה פוליטית, מדינית או חברתית, שאינה קשורה לביצוע משימותיו. מאז ומעולם הקפידו על כך בצה"ל, ונמנעו מלעסוק בסוגיות כאלה", אמרו בארגון.

''אנו קוראים להדחה מיידית של הקצינה. בנוסף, לעצירה מיידית של כל שיתוף פעולה בין קצינים בצה"ל לגורמים פוליטיים, כדוגמת הקרן החדשה. בפרט במטה היוהל"ם, שם זו לא פעם ראשונה שנחשף קשר כזה", הוסיפו "אחים לנשק".