השחקנית אסנת וישינסקי השתתפה בפאנל בנושא "שכול ואמונה", במהלך כנס של עמותת "משפחה אחת" בירושלים, בו נטלו חלק 300 נשים שכולות ונפגעות טרור.

וישינסקי, ששכלה את בנה ליאור ז"ל בפיצוץ הנגמ''ש בציר פילדלפי ב-2004, עלתה על הבמה יחד עם כלת פרס ישראל מרים פרץ, אמם של חללי צה"ל אוריאל ואלירז ז"ל, ודבורה גונן, אמו של דני ז"ל שנרצח בפיגוע ירי ב-2015 במעיין סמוך ליישוב דולב.

"הסידור שלי מלא בדמעות, אבל יש בזה גם נחמה. זה לא חייב להיות מהסידור. יש בינינו אימהות שלא מתפללות וזה בסדר. גם אמא שלי במרוקו לא ידעה להתפלל, ולא ידעה לקרוא ולכתוב, אבל כל בוקר היא הניחה את ידיה על המזוזה ועמדה חצי שעה והתפללה שהקדוש-ברוך-הוא לא יתן לה לראות במות נכדיה ולא במות ילדיה והתפללה על כל העם", סיפרה מרים פרץ.

דבריה של פרץ רגשו את אסנת וישינסקי שפנתה למנחה, סא"ל במיל' אלונה סלומון, ראש תחום הנפגעים בצה"ל לשעבר, וביקשה לשיר יחד עם כל אורחות הכנס את המילים של התפילה לשלום המדינה.

וישינסקי סיפרה כי במהלך המסע לפולין ביקרה בבית הכנסת ששרד את השואה ושמעה את אחד הקצינים הישראלים שר את התפילה לשלום המדינה הנאמרת בשבתות ובחגים בבתי הכנסת בישראל ובתפוצות.

כשאסנת וישינסקי פתחה בשירה הצטרפו אליה מאות הנשים שנוכחו באולם. "אנחנו יודעים את המחיר של השירה הזאת. אנחנו מתפללים ועם התפילה אנחנו יודעים ששילמנו את המחיר היקר לתקומתה (של המדינה)", אמרה מרים פרץ הנרגשת בסיומו של השיר.

דבורה גנון סיפרה "כשדני היה בחיים, היה לנו מנהג: הראשון שקם בבוקר מכין שתייה חמה גם למי שקם אחריו. בבית שלנו יש חלון גדול שבו רואים את השמש זורחת. ביום ראשון בבוקר (אחרי הלוויה) קמתי, הסתכלתי בחלון והחלטתי שהשמש בחלון של הבית שלי תמשיך לזרוח. היא חייבת לזרוח! ולא רק שהיא חייבת לזרוח - אני זאת שאחליט על עוצמת האור שלה. אומרים: 'במותם ציוו לנו חיים', אבל דני בחייו ציווה לנו חיים! כל בוקר אני קמה כי אני חייבת לדני לקום, חייבת לעצמי לקום, כי אני חייבת למשפחה שלי".

כנס הנשים השנתי של עמותת "משפחה אחת", שתומכת במשפחות השכולות ונפגעי טרור, מתקיים לפני תשעה באב ומוקדש להעצמה נשית והתמודדות עם השכול. השנה השתתפו בכנס העיתונאית סיון רהב-מאיר, ח"כ עליזה לביא, אל"מ במיל' רונית לב, הרבנית ימימה מזרחי והעיתונאית אמילי עמרוסי.