אספקלריה
אספקלריהצילום: יחצ

שני מוסדות מובילים בציבור הדתי הקימו שיתוף פעולה היסטורי ויצרו את המסלול הראשון בישראל, המשלב לימודי משחק ברמה הגבוהה ביותר, יחד עם תואר ראשון ותעודת הוראה.

בחלוקה בין המוסדות, מכללת אורות ישראל היא האחראית על התואר הראשון ותעודת ההוראה והסטודיו למשחק של תיאטרון אספקלריא הינו האחראי על לימודי המשחק המקצועיים. מסלול לימודים זה משקף את הלכי הרוח באוכלוסיה המעניקים חשיבות גבוהה ללימודים המשלבים שני תחומים שונים.

ככאלה, מאפשרים הלימודים הרחבת אופקים, ידע ומחשבה ייחודית החשובה לתעשיות השונות. אחד המהלכים החשובים בנושא זה הוא השמה הולכת וגוברת של בוגרי אומנויות ומדעי הרוח בתחומי ההייטק. וזה אך טבעי שיווצר שילוב בין לימודי חינוך ותיאטרון במטרה לרכוש שני מקצועות המשלימים האחד את השני ועליית האיכות הן של השחקן והן של המורה.

גם חומר וגם רוח

זוהי הפעם הראשונה בה מתקיים מסלול המשלב בין משחק וחינוך עבור גברים ומהווה הזדמנות אדירה לרוצים לרכוש השכלה ומקצוע בשני התחומים. גם בקרב הנשים המסלול מהווה חידוש משמעותי ויתרון עצום מבחינת היקף השעות המעשיות ומגוון שיעורי המשחק. המסלולים האחרים הקיימים בארץ ומשלבים בין שני התחומים, מתרכזים בעיקר בלימודים תיאורטיים עם מעט שעות מעשיות, לעומת המסלול החדש אשר מציע שיעורים מעשיים רבים, הפקות והצגות במהלכם ירכשו התלמידים ניסיון פרקטי נרחב.

המסלול ייפתח כבר עם תחילת שנת הלימודים האקדמאית הקרובה, אוקטובר 2018 התשע"ט, וההרשמה אליו החלה. מחשבה רבה הושקעה ביצירתו, כדי לאפשר מסלול לימודים שיבטיח אפשרויות תעסוקה והכנסה בטוחה לצד הקלה מקסימלית על התלמידים. הלימודים בתואר המשולב מאפשרים שכר לימוד וחסכון בזמן משמעותיים הרבה יותר מאשר רכישת שני המקצועות במתכונת נפרדת.

ימי הלימוד מחולקים ונפרדים בין שני המוסדות בצורה נוחה ולרשותם עומדת הנהלה משותפת המבטיחה תיאום והתחשבות בעומס. הלימודים מתקיימים בהפרדה בין נשים וגברים, דבר שלא התאפשר עד לנקודה זו בשום מוסד אחר. מעבר לשמירה על אורח חיי התלמידים ויצירת הרגשה נינוחה וחופשית, הדבר הוכח כממקסם את פוטנציאל הלמידה.

המסלול פותח דלתות הן ברמת הלימודים והן ברמת ההשמה והתעסוקה. מכללת אורות ישראל מאפשרת לתלמידים השתלבות בשלושה תחומי הוראה שונים, שניים מהם לבחירתם והשלישי בתיאטרון. הסטודיו למשחק, מעניק לימודים מעשיים ופוטנציאל השמה גבוה בתיאטרון אספקלריא הפועל בצמוד לסטודיו ובשאר התיאטרונים בארץ.

התיאטרון, שהוקם עוד בשנת 1999, מעלה מדי שנה כ-500 הופעות של הצגות וסדנאות עבור מבוגרים, ילדים ונוער. והסטודיו למשחק שבו הוציא מתוכו מאות בוגרים המככבים על במות כל התיאטראות בארץ.

בסיום הלימודים, זוכים התלמידים בתואר B.E.D, בתעודת הוראה ובתעודת סיום משולבת אורות-אספקלריא וכך מקנים לעצמם שני מקצועות מבוקשים ואפשרויות השמה רבות הרבה יותר – כמורים, כשחקנים ואפילו כמורים לתיאטרון שהביקוש להם הולך ועולה. עפ"י סטטיסטיקות מסתמן כי בשנים הקרובות נפתחו כ-50 מגמות תיאטרון בבתי ספר תיכוניים דתיים והקצב רק הולך ועולה מה שיוצר ביקוש אדיר למורים לתיאטרון ולמשחק.

כאמור, ההרשמה למסלול החדש החלה ומספר התלמידים במחזור הראשון, מוגבל. אז, אם חיידק המשחק מקנן בכם ואתם רוצים לשלב את התשוקה לאורות הבמה יחד עם מקצוע מבטיח ומכניס, תרימו טלפון או לחצו כאן