ערד
ערדצילום: מרים אלסטר. פלאש 90

החסידות ניצחה את העירייה: שופט בית משפט השלום בבאר שבע, רון סולקין, ביטל אתמול את כתבי האישום נגד 20 משפחות מחסידות גור בערד שהואשמו על ידי העיריה בהצבת בלוני גז ללא היתר בניה.

גורמים בחסידות גור טענו כי מדובר במאבק מיותר שניהל ראש העיר נגד החסידות. "297,000 ש"ח - זה הסכום ששילמו תושבי ערד על ניהול מלחמה מטופשת על חשבון משלם המיסים", אמרו גורמים בחסידות.

לאחרונה הביע ראש עיריית ערד ניסן בן חמו ואיש מפלגת ''יש עתיד'' את חששו ממה שכינה 'השתלטות של חסידות גור על מוקדי הכוח בערד'.

בראיון לרדיו דרום אמר בן חמו כי אם מפלגת הליכוד תצליח לסגור "דיל" עם חסידי גור בערד ותריץ מועמד של הליכוד לראשות העיר, משמעות הדבר היא "להחזיר את חסידי גור למוקד הכוח. להחזיר אותם להכתיב את סדר היום העירוני, להחזיר את העיר שנים אחורה".

כשנשאל ''ואז מה?'' השיב בן חמו כי "זה אומר שערד, יהיה לה שטיח אדום כמו שהיה להם לפני הקדנציה שלי, ערד עלולה להגיע גם ל40% חרדים ולעיר כזאת אין זכות קיום בנגב. אני אומר לך, כלכלית אין לה זכות קיום".

בשנה שנעברה נרשמה מתיחות קשה בין חסידי גור המתגוררים בערד לבין ראש העיר בן חמו. בהפגנה אלימה שהתקיימה בעיר הושלכו צמיגים בוערים לעבר בית מגורים שעליו נתלה שלט המפנה אשמה כלפי הציבור החרדי בעיר, ובו נכתב "ערד לא למכירה".