בנצי גופשטיין
בנצי גופשטייןצילום: הלל מאיר/TPS

מזה מספר שבועות, מנהל יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין קמפיין ברשת, בו הוא קורא לציבור לתמוך במאבק המשפטי שלו כנגד חברת פייסבוק.

המאבק מגיע על רקע צינזור וחסימות נשנות פעם אחר פעם של חשבונות פייסבוק בהם החזיק, עד אשר בשלב מסוים נמנעה ממנו האפשרות ליצור פרופיל על שמו; כל נסיון כזה - נתקל בחסימה מיידית של הפרופיל.

לאחרונה אף נחסם פרופיל נוסף אותו ניהל גופשטיין, בשם 'בנצי אוחנה'.

אולם למה שאירע אמש (רביעי) בשעות הערב, גם גופשטיין עצמו לא ציפה; גופשטיין הוזמן ע"י אנשי תנועת 'חוזרים להר' להעביר שיחה במאהל אותו מקיימים בגן הסוס בירושלים.

השיחה הועברה בשידור חי בפרופיל פייסבוק של אחד מפעילי התנועה, וכותרתה הייתה: "שיחה מפי זה שאסור לכתוב את שמו בפייסבוק".

אלא שלקראת סיום השיחה, הפסיק בפתאומיות השידור החי בפייסבוק. בתחילה חשבו הפעילים שבמקום, כי מדובר בתקלה טכנית בלבד; אולם לאחר שבדק בעל הפרופיל את הסיבה להפסקת השידור, נדהם לגלות כי חברת פייסבוק עצמה הפסיקה את השידור החי, וחסמה את השימוש בפרופיל לשלושים ימים, כאשר הסיבה שנכתבה לכך היא שהפרסום "מנוגד לכללים של פייסבוק".

החסימה בפייסבוק
החסימה בפייסבוקבנצי גופשטיין

יו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין אומר בתגובה כי "מדהים שביום שבו פייסבוק אומרת שלא תחסום תוכן של מכחישי שואה היא חוסמת שיעור תורה שלי בשידור חי. הגיע הזמן שנבהיר לפייסבוק שגם לנו יש זכויות".

עוד מוסיף גופשטיין ואומר כי "היום זהו היום האחרון לתמיכה בפרוייקט מימון ההמונים אותו אני מנהל על מנת לתבוע את פייסבוק ולגרום להם להבין כי חופש הביטוי קיים גם עבור אנשי ימין, ולא רק אנשי חמאס אשר נגדם לא ננקטת על פעולה. אני קורא לציבור לנצל את השעות האחרונות ולתרום כפי יכולתו - ביחד ננצח".

לתמיכה במאבק לחצו כאן