ראובן שמרלינג הי"ד
ראובן שמרלינג הי"דצילום: פייסבוק מועצה מקומית אלקנה

שופטי בית המשפט המחוזי מרכז בלוד גזרו עונש של מאסר עולם על יוסף כמיל ומוחמד אבו אלרוב, אשר הורשעו ברצח ראובן שמרלינג הי"ד מאלקנה בערב חג סוכות בכפר קאסם.

בנוסף קבעו שופטי ההרכב כי כל אחד מהרוצחים ישלם למשפחתו של ראובן שמרלינג פיצויים בסך 258 אלף שקלים.

אלמנתו של ראובן הי"ד, חנה שמרלינג, כתבה לשופטי ההרכב מכתב אותו הקריאה בבית המשפט, "בן זוגי האהוב, איש החסד והשמחה, איש התפילה והעשייה, לא ישוב".

"המחבלים, פלסטינים בני 20-19, נכנסו לישראל כדי לרצוח באכזריות יהודי אך ורק בשל היותו יהודי! החוק הישראלי קובע כי דינם מאסר עולם. ואני תוהה: האומנם? ובאילו תנאים? הרי המציאות העגומה ידועה לכולנו: בחלוף השנים הנשיא יקצוב את מאסרם, וכשהם ישתחררו הם יהיו בני ארבעים, עדיין צעירים וכל החיים לפניהם. ואנחנו? אצלנו החיים היקרים נגדעו, קרסו, ולא ישובו עוד".

ראובן השאיר אחריו ארבעה ילדים: שי שמרלינג (36), יונית צפריר (44), עידית בצר (46) שירי ברנד (47) וכן 19 נכדים.

ראש מועצת אלקנה, עו"ד אסף מינצר, מסר "אנו מברכים על החלטת בית המשפט שקבע מאסרי עולם לרוצחים השפלים של חברנו ראובן שמרלינג הי"ד. לרוצחים לא מגיע לראות אור עד סוף ימיהם. היוזמה החשובה של המשפחה והקהילה להקים בית כנסת לזכרו של ראובן הי"ד היא המענה שבו יחד נוכיח שעם ישראל חי! ותהווה נחמה למשפחתו שאיבדה את כל עולמה. אני קורא לכל עם ישראל בארץ ובעולם לסייע כל אחד כפי יכולתו במשימה החשובה".

הלווית ראובן שמרלינג הי"ד