דב חיון
דב חיוןMiriam Alster/FLASH90

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט שבו הוא קובל על הנחייתו למשטרה שלא לחקור לפי שעה את הרב הקונסרבטיבי דב חיון עד שיתברר אם קיים חשד לפלילים במעשיו.

חיון עוכב לחקירה במשטרה בעקבות תלונה כי ערך חופות שלא במסגרת הרבנות הראשית. חקירתו הופסקה והוא שוחרר לאור הנחיית היועמ"ש.

"החלטתך להשעות את חקירתו של 'הרב' הקונסרבטיבי חורגת מסמכותו של היועץ המשפטי לממשלה ועושה פלסתר את ההחלטה השיפוטית שניתנה על ידי בית הדין ושמה ללעג וקלס את המושג 'שלטון החוק'", כותב אזולאי במכתבו ליועמ"ש.

בדבריו הוא מצטט את לשון החוק: "סעיף 7 בפקודת הנישואין והגירושין (רישום) קובע: 'כל שאינו דואג לרישום הנישואין או הגירושין שלו, או לרישום הנישואין או הגירושין שהוא סידר לאחר, דינו – מאסר שנתיים'. לשון החוק ברורה מפורשת וחד משמעית ואינה מותירה מקום לפרשנויות וספקות''.

אזולאי טוען בפני היועמ"ש, כי "בהנחייתך כאמור הינך נוהג ביחס של איפה ואיפה, כמי שעומד בראש המערכת המשפטית של הרשות המבצעת שומה עליך לנהוג ביחס שווה לכולם. תמה אני מניין שאב אדוני את הסמכות להנחות את משטרת ישראל לפעול בניגוד לצו של ערכאה שיפוטית מוסמכת, אף אם כבודו סבור כי נפלה טעות בהחלטה, הרי שדרך המלך היא לערר עליה לערכאה המוסמכת ולא להנחות את משטרת ישראל לפעול בניגוד לצו שיפוטי ובחוסר סמכות''.

לדברי ח"כ אזולאי, היעדר חקירה יכול להוביל למצב שבו פסולי חיתון ייטמעו בישראל. "החוק בעניין ברור אף שדעת 'חכמים' מסוימים אינה נוחה הימנו, אך חובה ולא זכות לפעול על פיו ובפרט שעל פי החשד מעשיו החמורים של מר חיון עלולים להרבות ממזרים בישראל ח"ו שאחריתם מי ישורנו".

"אשר על כן, אני קורא לאדוני לאפשר למשטרת ישראל לבצע את המוטל עליה ולאכוף את החוק אף אם כרוך הדבר בחקירתו של מר חיון, המצהיר מעל גלי האתר כי אין בכוונתו לחדול מכך אף אם ייאסר בגין כך".