הרב שפירא: נלחמים ביצר הרע, יש לזה מחיר

הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת רמת גן, השתתף בכנס המיוחד של חברת נטספרק שקיבץ נציגים מישיבות תיכוניות ואולפנות ברחבי הארץ המצטרפות לסינון תכנים בסלולרי לכל תלמידי המוסדות.

"אנחנו נמצאים פה עם קבוצה של סיירת", אמר הרב שפירא לערוץ 7, "הייתי אומר אפילו 'סיירת מטכ"ל' - ראשי מוסדות שהבינו שאי אפשר להמשיך עם שטף התועבה שפורץ מכל הכיוונים. הם החליטו שכראשי מוסדות הם לוקחים את המושכות בידיים ומנהלים את התוכן ואת החינוך בתוך המוסד שלהם.

''הם שותפים לתהליך ואין במוסד שלהם שום טלפון שאינו מסונן היטב - לא רק בהצהרה - אלא שותפות מלאה בפועל כולל חתימה על חוזה עם נטספרק. נטספרק נותן ליווי מלא".

כשאנו מעלים בפני הרב שפירא את הטענה שלפיה חסימה זה דבר שלילי וכדאי לסמוך על המשתמשים, הרב מבהיר כי מדובר ב"עצת יצר הרע".

"האם יש פה מישהו עם אינטרס שלא נצליח?", אמר הרב שפירא, "בוודאי. הוא ממשיך לעבוד וקוראים לו 'יצר הרע'. נשאלת השאלה אם אני מוכן לשלם מחיר בשביל להיות נקי מתועבות, תמיד שילמו מחירים, היום המחירים מלווים אותנו בחיי היום יום שלנו".

הרב שפירא שיבח את ראשי המוסדות שהחליטו להתגייס לחלוטין למאבק בסלולרי שאינו מסונן לחלוטין לא מסתפק בסינון החלקי שהיה בעבר: "היום ברוך ה' התרכזו כאן אנשי חינוך אמיתיים, חלוצים, פורצי דרך, אנשי סיירת שמוכנים להגיד 'אנחנו מוכנים לשלם מחיר, אנחנו מוכנים לעמוד מול התלמידים שלנו ומול ההורים שלהם ולהגיד שאנחנו באמת מחנכים ואנחנו רוצים באמת טהרה. אנחנו חותמים על זה ונקשרים בקשר של חוזה'".