סמ"ר אביב לוי הי"ד
סמ"ר אביב לוי הי"דצילום: דובר צה"ל

הלוחם שנהרג אמש (שישי) מירי מחבלים לעבר סיור של צה"ל בגבול הרצועה הוא סמ"ר אביב לוי ז"ל, לוחם בגדוד צבר של גבעתי בן 21 מפתח תקווה.

לוי, ההרוג הראשון מאש חמאס מאז תום מבצע "צוק איתן" ב-2014, נפגע מירי צלפים בחזהו למרות שלבש אפוד קרמי ומותו נקבע בבית החולים.

הבשורה המרה נמסרה להוריו פרי ויעקב ולשני אחיו הקטנים - נוי בת ה-15 ודן בן ה-4 - בעת שהיו בחופשה באיטליה. אח נוסף, אוריין (בן 19), משרת אף הוא בצבא.

הלוויתו תיערך מחר ב-12:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בטוויטר: "ביום שישי איבדנו את חייל צה"ל, סמל ראשון אביב לוי מפתח תקווה. לוי נפל בהגנה על העם, הארץ ותושבי עוטף עזה. ליבי עם משפחתו בערב הזה. יהי זכרו ברוך".

לאחר התקרית הותקפו כ-60 יעדים ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי הושמדה מפקדת גדוד חאן יונס של חמאס בדרום הרצועה ובחאן יונס. מוקדם יותר הושמדה מפקדת גדוד זייתון, בצפון הרצועה.

צה"ל ממקדים מאמצים בפגיעה במפקדות חמאס, במטרה לפגוע בארגון באופן הקשה ביותר. משרד הבריאות הפלסטיני בעזה דיווח כי לפחות ארבעה פלסטינים נהרגו מהפגזות צה"ל. הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה כי שלושה מההרוגים הם פעיליה.

בלילה הודיעו בחמאס כי "סיכמנו עם ישראל על הפסקת אש בתיווך מצרים והאומות המאוחדות". הודעת ארגון הטרור, שנמסרה מטעם דוברו פוזי ברהום, התקבלה לאחר שמוקדם יותר דווח כי מצרים ומתווכים בין-לאומיים הגיעו להבנות בנוגע לרגיעה.