בוכה ובוכה ובוכה. הרב עובדיה יוסף זצ"ל
בוכה ובוכה ובוכה. הרב עובדיה יוסף זצ"לפלאש 90

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, נזכר בראיון ששודר היום (ראשון) ב"כאן מורשת" בתשעה באב לפני שנים רבות, בו ראה את הרב עובדיה יוסף זצ"ל, "בוכה על חורבן הבית".

"אני בחור בן 17. לומד בישיבת חברון. מרגיש על גג העולם. באותם ימים התחלתי להתקרב למרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. תשעה באב מצוין במהלך ימי חופשת 'בין הזמנים' ואין בתקופה הזאת את הרצינות של הימים והחגים האחרים שבהם נמצאים בישיבה. באותה שנה בא אליי בנו של המרן ואמר שסגר עם אבא שלו, עם הרב עובדיה, שנבוא ללמוד איתו בחברותא מסכת גיטין, מה שמותר ללמוד בתשעה באב. קמצא ובר קמצא.

"אני מודה שחשבתי שזו עוד דרך להעביר את הצום. אני בחור צעיר מבת ים, הוא הרב הראשי לישראל. למה לא?

"מגיע לרב עובדיה הביתה, עם מצב רוח – איך נגיד, לא של תשעה באב. רואה את מרן יושב על הרצפה ומתחיל לבכות. כאילו מת מוטל לפניו. אני בחור צעיר, חצוף, שואל את הרב למה הוא בוכה ככה. המרן מתחיל להסביר לנו מה זה חורבן הבית, מה היה בבית המקדש, מתאר את השכינה שהייתה במקדש, קורבנות, קודש הקודשים, מלך ביופיו, כהן גדול. מעמד של ישראל בעולם, מה עושה אדם שעושה עבירה. ובוכה ובוכה ובוכה. בהתייפחות.

"מאז ועד היום אני נזכר ברגע הזה בתשעה באב. איך הוא יושב ובוכה, מתפרק בבכי. ואתה מבין איך אדם שבמלכות, כמו מלך, מרגיש את החוסר הגדול שלנו כשאין לנו בית המקדש. ושאנחנו עדיין בגלות גדולה מאוד למרות שאנחנו כאן".