ישיבת הר המור
ישיבת הר המורצילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנהיג ישיבות הקו ונשיא ישיבת הרב המור, הרב צבי טאו, התבטא בחריפות נגד החינוך הממלכתי דתי בשיעור שהעביר בשבוע שעבר.

״אסור לשלוח היום ילדים למשרד החינוך בשום אופן. זה פשוט לזרוק אותם ישר לתוך הגיהנום. צריך להקים בתי ספר, תלמודי תורה. המסרים הסמויים והדעות וההשקפות זה הקרן החדשה והפוסט מודרנה״, טען הרב טאו.

לשיעור המלא

הרב טאו גם טען כי שר החינוך בנט הסכים שכל בית ספר יציב דגל להט"ב על מבנה המוסד, על אף שלא היתה כל הסכמה כזו מצדו של יו"ר הבית היהודי. ''הדבר הזה זה ניסיון להחדיר את התרבות הזו לתוכנו, לעשות לכל המדינה צביון דתי חדש, כולם יהיו קונסרבטיבים ורפורמים, כולם יהיו... זו נצרות חדשה״.

נציין כי זו אינה הפעם הראשונה שבה הרב טאו מתבטא בסגנון המזכיר תפיסת עולם חרדית. בחודש מאי הוא קרא לבנות דתיות שלא לשתף פעולה עם לשכות הגיוס.

לאחר שנחשף לעדויות של בנות דתיות שזומנו לראיונות בלשכת הגיוס במטרה לברר האם הן שומרות על אורח חיים דתי שמקנה להן את האפשרות לקבל פטור משירות צבאי, אמר אז הרב טאו כי ''זה פשע כלפי הבנות. זה הבעת חוסר אמון. זה חשדנות. ויש בזה אינטרס פוליטי. כוח אחר מעורב בזה. לא מטרה צבאית. לא מטרה של ביטחון".

''שום מחוקק של גיוס לא התכוון לדבר הזה. זה ניצול לרעה, אינטרס פוליטי שמתערב בדבר שהוא מובהק כלל ישראלי. צבא וביטחון בנוי על אמון. זה נקרא אחוות לוחמים?", תהה הרב טאו.