מנהיגת הדמוקרטים בבחירות האחרונות. הילרי קלינטון
מנהיגת הדמוקרטים בבחירות האחרונות. הילרי קלינטוןצילום: רויטרס

מכון המחקר האמריקני PEW מפרסם היום (שלישי) נתונים חדשים מסקר עומק בנוגע לעמדת האזרחים האמריקנים באשר לשותפות של ארה"ב בזירה הבינלאומית.

הסקר אמנם עסק במקור ביחסי האמריקנים עם גרמניה - אבל אחת השאלות שנשאלה בו היא מי לדעת הנשאלים הידידה הקרובה ביותר של ארה"ב בעולם.

בשקלול הכולל זכתה ישראל ב-12% מהקולות והגיעה למקום השלישי יחד עם גרמניה, כשבראש מובילות בפער ניכר בריטניה וסין.

המכון הלך צעד אחד קדימה ופירק את השאלה לחלוקה מפלגתית. הנתון שעלה ממנה מדהים: למרות שרוב היהודים בארה"ב מזוהים כדמוקרטים, לא היה נשאל שזוהה כתומך המפלגה הדמוקרטית, שהצביע על ישראל כשותפה קרובה של האמריקנים בעולם.

מנגד, במפלגה הרפובליקנית, זיהו את ישראל כאחת המדינות החשובות מבחינת שותפות בינלאומית - כשהיא מדורגת שנייה רק לבריטניה, עם 24% תמיכה.

כיוון שהסקר עסק בגרמניה מכון PEW לא התייחס לנתונים הקשורים לישראל, אבל הם מצביעים על מגמה, במיוחד לאור העובדה שמדובר באחד המכונים הנחשבים והאמינים ביותר הפועלים בארה"ב, שראש הממשלה בנימין נתניהו אף נוהג להשתמש בנתוניו לגבי התמיכה של הציבור האמריקני בישראל.

מסקר שערך מכון PEW בתחילת 2018 עלה כי בעוד 79% מהרפובליקנים מגדירים את עצמם כתומכי ישראל, רק 27% מהדמוקרטים רואים את עצם כתומכים של ישראל וכ-25% מהדמוקרטים אמרו כי הם תומכים בפלסטינים.