דוכני אוכל
דוכני אוכלצילום: אייסטוק

עם תחילת עונת הנופש שמביאה ציבור חרדי גדול לעיר הקודש צפת, פרסם הרב מרדכי ביסטריצקי, רב 'מהדרין' צפת' ורב קהילת חב"ד בעיר, מכתב מיוחד בו הוא מתריע מפני הדוכנים והבסטות שלדבריו מוכרים אוכל ללא השגחה.

"הרב ביסטריצקי, העומד בראש מערכת הכשרות המקומית 'מהדרין צפת', המעניקה כשרות לרוב העסקים בעיר שמיועדים לקהל לקוחות חרדי, זיהה כי בעונת הנופש ישנה תופעה של ריבוי עצום בדוכני מזון ובסטות ארעיים ברחבי העיר שלרבים מהם אין כלל פיקוח כשרותי, ומכיוון שציבור הנופשים לא מכיר את המוכרים שחזותם מעידה עליהם שהם שומרי תורה ומצוות, ראה הרב ביסטריצקי לנכון לפרסם אזהרה מיוחדת לציבור בנידון", מסבירים מקורביו.

"בהיות ובתקופה זו", פותח הרב ביסטריצקי את מכתבו, "רבים הם הבאים לנפוש בצפת, הננו להזהיר את שומרי טהרת השולחן מפני מכשלת הסוחרים והרוכלים שאין יראת ה' בלבבם, שמציעים את מרכולת המזון שלהם בדוכני מזון ברחבי העיר ללא כל כשרות ופיקוח".

בדבריו התריע: "וכיון שרבים הם הנכשלים בזה מחוסר שימת לב ומפני חזות המוכרים העלולה להטעות, על כן, הננו להתריע בשער בת רבים כי אין לקנות אף מוצר מזון בכל דוכן ובכל עסק ללא הצגת תעודת כשרות בתוקף. ושארית ישראל לא יעשו עוולה".