בניגוד להלכה? בית הדין הרבני
בניגוד להלכה? בית הדין הרבניצילום: נתי שוחט. פלאש 90

צעיר ממזכרת בתיה חלק בפוסט שפרסם הערב (שלישי) בפייסבוק את סיפורו האישי כאב גרוש שנגרר להוצאה לפועל בגלל חובות מזונות שלדבריו אינם הוגנים.

"תשע שנים שאני אבא גרוש. משלם מזונות מופרכים לגמרי לעומת רמת המעורבות שלי בחיי הילדים, יורק דם כדי לא להחסיר שקל אחד ועומד בכל מחוייבות כספית", כתב.

"כל מי שהוא אדם נורמלי אמור בראש ובראשונה לרצות להיות בקשר הכי קרוב שרק אפשר עם ילדיו. מעולם לא טענתי שאני נורמלי, אבל זה לגמרי הדבר הראשון שעניין אותי, עוד כשהייתי עסוק בלגרד את החתיכות של עצמי מהרצפה אחרי מה שעבר עלי. אחר כך ביתר שאת, בשמחה ובעוצמה, זה מה שרעייתי ואני עושים יחד מהרגע שבו היא הצטרפה לחיים שלי. מקדישים לזה את כל מאודנו. לא פחות.

"למרות כל זאת, ברגע שאישה אחת מחליטה שאתה צריך לשלם סכומי כסף בלתי סבירים, כאלה שעל בסיס ייעוץ משפטי שאתה מקבל אין להם שום קשר למציאות, היא רק צריכה להתעטש לכיוון ההוצאה לפועל, והופ, לשמך מוצמד הכינוי המלבב *החייב*".

"אחרי תור ארוך אני מגיע כבר אל הפקידה בהוצאה לפועל, היא רואה עם מי יש לה עסק ולוחשת 'אין מה לעשות. תהיה הכי צודק בעולם. עוד לא ראיתי מקרה שהאישה לא קיבלה לפחות חצי ממה שביקשה'. ובאופן מעשי: קודם כל תפקיד את הכסף בקופה, אחר כך בוא נדבר.

"אז שרפתי שלושה ימי עבודה (בינתיים), עמדתי בתורים, מילאתי אינסוף טפסים, נהייתי החבר הכי טוב וגם הקלדנית של כמה חייבים שבקושי יודעים לכתוב, והפקדתי כמה אלפי שקלים כדי שבכלל יסתכלו עלי, ואני עוד האבא הנורמטיבי.

"יש לי רכב לנסוע בו לקצה העולם שם פתחו לי את התיק כדי לטרטר אותי, יש לי עורכת דין להתייעץ איתה, יש לי חשבון בנק להגדיל בו את המינוס במקרה שלא תהיה ברירה, יש לי הורים וחותנים נפלאים שעוזרים בכל דבר שצריך (ומממנים לי את עורכת הדין שאוכל להתייעץ איתה). אבל כמה אבות שבורים חיכו לידי בתור. אנשים שאין להם כלום".