שחקני הפועל תל אביב
שחקני הפועל תל אביבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

שלוש קבוצות ישראליות עשויות לקחת חלק העונה במפעל הכדורסל החדש של פיב"א, מפעל ליגת האלופות.

המפעל שמתקיים בשנה השניה בלבד ומתחרה באלו של היול"ב, היורוליג והיורוקאפ, יכלול השנה לראשונה קבוצות מדרגים גבוהים כמו הפועל ירושלים ןסגנית האלופה ומחזיקת הגביע הפועל חולון.

קבוצה ישראלית נוספת שתקווה להופיע במפעל החדש היא הפועל ת"א שתנסה להעפיל דרך שלב המוקדמות לשלב הבתים. בכדי להעפיל ולהיות הקבוצה הישראלית השלישית במפעל הקורם עור וגידים, יצטרכו האדומים לגבור על שרלרואה הבלגית בשני משחקים.

היום (שלישי) הודיעו התל אביבים כי משחקיהם מול הבלגים יידחה, זאת בשל קדושת יום הכיפורים, שיחול השנה החל מיום שלישי ה-18 בספטמבר בשעות הערב, ועד יום לאחר מכן. המשחק הראשון של התל אביבים היו צפוי להתקיים ביום חמישי שלאחר מכן, פחות מ-24 שעות לאחר צאת היום הקדוש, דבר שהיה פוגע קשות בהכנה של התל אביבים למשחק.

על כן, בהסכמת היריבה הבלגית, יארחו האדומים את המשחק הראשון בשלב המוקדמות ב-21 בספטמבר, יום שישי, בשעות הצהריים בהיכל הדרייב אין, יום אחד אחרי המועד המקורי. משחק החוץ של האדומים נגד הקבוצה הבלגית נדחה גם הוא בשל כך ביומיים וייערך ב-24 בספטמבר יום שני.

בנוסף, בעקבות הדחייה, הסיבוב השני במוקדמות ליגת האלופות, בו תפגוש המנצחת את לסטר ריידרס הבריטית או באקן ברס הדנית, ייערך ב-26 וב-29 בספטמבר, כשאת המשחק הראשון תארח הפועל תל אביב או שרלרואה.