חמאס
חמאסReuters

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, הת'ר נאוורט, מותחת ביקורת קשה על חמאס ומבהירה כי ארגון הטרור חוסם ניסיונות לשנות את המצב ההומניטרי בעזה.

בתדרוך היומי שהיא עורכת לעיתונאים, נשאלה נאוורט באשר למאמצים האמריקניים להתקדם לתוכנית המאה לחידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים או בנוגע לתוכנית לשיקום רצועת עזה.

הדוברת השיבה כי "אנחנו צריכים להזכיר לאנשים למה המצב בעזה קשה כל כך. זה בעיקר בגלל פעילות חמאס. החמאס לעורר מחלוקות והסתה של ציבורים בתוככי העם שלו. הוא מקבל כספים למטרות הומניטריות כמו הגברת זרם החשמל, דאגה למזון ולמים נקיים, אבל הוא מנתב את הכסף למקומות אחרים וחוסם דרכים אחרות לסיוע".

"הממשל שלנו מנסה למצוא חלופות לעקיפת חמאס, כדי להבטיח חיים טובים יותר לאזרחי עזה. אתם בהחלט רואים את ג'ייסון גרינבלט עוסק בנושא והוא נסע, לבד או עם ג'ארד קושנר, לפחות 13 פעמים כדי לנסות ולמצוא את הדרך העוקפת. ברגע שיהיה חידוש משמעותי בנושא נודיע על כך", הוסיפה נאוורט.

היא נשאלה גם על עמדת ארה"ב על חוק הלאום וענתה, "אנחנו לא מתייחסים לחקיקה של מדינה אחרת או לחוקים שנמצאים בהליכים שונים. ממשלת ישראל היא זו שצריכה להגיב בנושא. אני מוכנה לומר באופן כללי, שאנחנו מאמינים בשיוויון של כל האנשים בפני החוק".

אחד העיתונאים שאל אותה אם מדובר בביקורת אמריקנית על החוק ונענה, "ארה"ב אינה מתערבת בחוקים של מדינות אחרות".

הוא היקשה ואמר שהאמריקנים הביעו דעה כשהיה מדובר בחוק השואה הפולני וגם במקומות אחרים. הדוברת הבהירה לו כי "אנחנו לא מתביישים להציג את הערכים שלנו ושיוויון הוא אחד מהם. אין בכך ביקורת על חוק כזה או אחר".