ירושלים
ירושליםצילום: הלל מאיר/TPS

עיריית ירושלים תביא לאישור בוועדה המחוזית רפורמה תכנונית חדשה לתכנון והקמת מבני ציבור בירושלים.

התכנית החדשה שיזמה העירייה משנה את אופן תכנון וניצול השטחים הציבוריים בעיר ותאפשר לרכז מספר שימושים ציבוריים כגון גני ילדים, טיפות חלב, מעונות יום, בתא שטח אחד במקום במספר מגרשים, ובכך תביא לניצול יעיל של הקרקעות בעיר, ותאפשר בניית שטחי ציבור עבור בניית אלפי יחידות דיור חדשות בעיר.

בנוסף, התכנית החדשה תאפשר ליזמים לקבל תוספת יחידות דיור בתכניות שכבר אושרו בתנאי שיתווספו להם גם שטחים למבני ציבור (גני ילדים, מעונות וכו') במסגרת התכנית.

העיר ירושלים גדלה באופן מתמיד ונדרשת לתוספת משמעותית של יחידות דיור. התחזית צופה תוספת של כ-100,000 יחידות דיור עד שנת 2040, המהווים גידול בכ-450,000 נפש. לאור זאת יזמה העירייה את תכנית המתאר הכוללת לכל שטחי הציבור בעיר שתאפשר תוספת שטחי בניה ועירוב שימושים ציבוריים ותייצר יש מאין קרקעות לבניה בעיר.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר כי "ירושלים מתפתחת וגדלה ומושכת אליה תושבים חדשים ומשפחות צעירות. הביקושים שיש בירושלים מאתגרים אותנו ומביאים איתם חשיבה מחוץ לקופסה הנותנת מענה לצרכי התושבים, שמירה על איכות החיים והייחודיות של כל שכונה ושכונה, ובמקביל מייצרת פתרונות לביקושים ולהתפתחותה של העיר. נמשיך לקדם ולפתח את ירושלים לטובת תושביה".

עפר גרידינגר, מנהל אגף תכנון העיר, הסביר "מדובר בבשורה לעיר ותושביה, התכנית תביא לייעול וזירוז פעולות העיריה לקידום בניית מגרשי ציבור, תביא לערוב שימושים מלא במגרשי הציבור, תלווה בבחינה פרוגרמתית שוטפת של צרכי כל שכונה ושכונה ותאפשר מתן מענה הולם לקידום במקביל של יחידות הדיור בעיר וחידוש העיר פנימה".