"מחזקת את הוריי החיילים, מבקשת שיחזקו אותנו"

זהבה אורון ולאה גולדין, אמותיהם של סגן הדר גולדין הי"ד ושל סמ"ר אורון שאול הי"ד שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס מאז מבצע "צוק איתן", הגיעו הבוקר (רביעי) לבקו"ם ושוחחו עם אמהות שבניהן מתגייסים לחטיבות גבעתי וגולני.

גולדין שיתפה את ערוץ 7 בקושי מהמעמד ובזיכרונות מגיוסו של הדר הי"ד, "קשה, קשה, סכין בלב לראות את 'הברוכים הבאים' והשיר 'מי שחלם גבעתי' מתנגן בראש, ולזכור את הגיוס של הדר ואת הגיוס של צור, ולחזור הנה מול האמהות שמגייסות את החיילים שלהן ולהזכיר להן שיש ברית בין עם ישראל לממשלה הזאת שמי ששולח חיילים לקרב חייב להחזיר אותם בכל מצב: חיים, פצועים או הרוגים".

זהבה שאול אמרה, "באתי לחזק את ההורים שהילדים שלהם מתגייסים לגולני וגבעתי, אני מחזקת אותם ואני גם אבקש מהם שהם יחזקו אותנו ויעזרו להחזיר את אורון והדר".

שאול סיפרה על היחס החם שקיבלה, "אנשים מחבקים ומנשקים ואני מקווה שזה יעשה את שלו. אנחנו רוצים את הבנים בבית, אז אנחנו נעשה את הכל כדי להחזיר אותם - גם את הדר וגם את אורון".

"אנחנו פה לעזור לאמהות כדי שיעזרו לנו להחזיר את הברית הזו למקום", הוסיפה גולדין. ''ארבע שנים אחרי, עם הצבא הכי חזק בעולם עם העמדה החזקה של ישראל ועם התמיכה הבינלאומית - ראש הממשלה צריך להתעורר וצריך להחזיר את החיילים כאן ועכשיו".

גולדין מודה שחששה להגיע למקום ולא ידעה כיצד יגיבו אנשים, "פחדתי אבל אני רואה שהאנשים פשוט איתנו, כי כל אמא מבינה את זה, אני לא צריכה להסביר. לפני שאני פותחת את הפה הן מחבקות".

לסיום היא סיפרה בהתרגשות על המשמעות המיוחדת של הבקו"ם עבורה, "בשבילנו ובשביל כל האנשים שמגייסים חיילים, המקום הזה הוא קודש קודשים. פה אנחנו מוסרים הילד שלנו לצה"ל, פה אנחנו מפסיקים להיות אחראיים על הילד שלנו ויש מישהו אחר שמחליט בשביל הילד שלנו".