משכנתא
משכנתאistock

מערך לאומי למשכנתאות משיק לציבור הרחב מוצר חדש: 'משכנתא דיגיטלית'; מוצר חדשני, המיועד ללקוחות דיגיטלית'.

המתעניינים במשכנתא לרכישת דירה. במסגרת 'המשכנתא הדיגיטלית', הלקוח יוכל להגיש בקשה לאישור עקרוני להלוואת משכנתא דרך אתר האינטרנט של לאומי (במחשב ובמובייל). הלקוח יקבל תשובה במייל תוך יום עסקים אחד. ללקוח שבקשתו אושרה, יישלח אישור עקרוני במייל המפרט, בין היתר, את גובה המשכנתא, שיעור הריבית ואת גובה ההחזר החודשי, כמו גם לינק להעלאת מסמכים להמשך התהליך. אישור עקרוני המפרט את המסלולים והריביות המותאמים ללקוח, יישלח אליו בשלב מאוחר יותר ולאחר שיחה אישית עימו.

לאחר קבלת האישור העקרוני, יוכל הלקוח להמשיך ולנהל את כל תהליך המשכנתא מול הבנק, באמצעים דיגיטליים ובטלפון, וזאת מבלי להגיע לסניף, אלא לצורך חתימה על המסמכים. כיום, לקוחות המצויים בעיצומו של תהליך נטילת משכנתא, מגיעים פיזית בין 2-4 פעמים לסניף, בממוצע. כעת, משתמשי המוצר החדש צפויים להקל על עצמם, ולצמצם משמעותית את ביקוריהם בסניף. עוד יצויין, כי לאומי הוא הבנק הראשון בישראל לצאת עם המוצר.

'המשכנתא הדיגיטלית' תושק לציבור הרחב בתחילת יולי ותהיה זמינה באתר של בנק לאומי. יודגש, כי בשלב הראשון, המוצר מיועד למימון רכישת דירה בלבד.

דני כהן, ראש החטיבה הבנקאית, בנק לאומי, מסר "ה'משכנתא הדיגיטלית' היא מוצר שעתיד לייצר מהפכה בתחום, גיבשנו אותו ברוח הבנקאות שאנחנו מעוניינים לייצר ללקוחות שלנו: ידידותית, מהירה וחכמה".

אמיר לזר, ראש מערך לאומי למשכנתאות, הוסיף, "מדובר בבשורה של ממש לציבור שמתעניין ברכישת דירות. המוצר החדש צפוי להקל על הלקוחות משמעותית, בכך שהוא צפוי להפוך הליך שנתפס כבירוקרטי ומתיש, כך שיהיה פשוט, דיגיטלי ומהיר יותר".