הבהרת עמדות. נתניהו ופוטין
הבהרת עמדות. נתניהו ופוטיןצילום: מארק ישראל סלם. פלאש 90. ארכיון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר לא להצעה רשמית של רוסיה לכנס ועידת פסגה במוסקבה בה יטלו חלק נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והנשיא הרוסי ולדימיר פוטין.

גם לפני שנתיים דחה נתניהו הצעה רוסית דומה, חרף הסכמה של אבו מאזן ליטול חלק במפגש כזה. עם זאת, באותה תקופה אמרו במערכת המדינית כי אבו מאזן מסכים לפגישה כל עוד היא מדוברת באוויר ואין היתכנות לקיימה בפועל.

ההצעה הועלתה בפני נתניהו בפגישתו עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב השבוע. לברוב סיפר לנתניהו כי באחרונה נועד הנשיא פוטין עם אבו מאזן ושמע ממנו הסכמה מפורשת למפגש פסגה כזה.

נתניהו הסביר ללברוב שהיה שמח לקיים מפגש כזה, אבל הדבר יפגע באמריקנים העמלים על תוכנית השלום שלהם. הוא הבהיר שישראל מעוניינת למצות קודם כל את אפיק התיווך האמריקני בין ישראל לפלסטינים, לפני שתפנה לאפיקים אחרים.

לפנות בוקר (חמישי) אמר גורם רשמי בבית הלבן כי "עסקת המאה" של ממשל טראמפ תכלול גם תכנית כלכלית שתסייע לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים.

"התכנית של טראמפ תהיה המפורטת ביותר שאי פעם עסקה בסכסוך. כעת אנחנו עוסקים בתיקונים אחרונים לפני הצגתה", אמר הגורם, שדיבר בעילום שם, וצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס.