אריה אלדד
אריה אלדדפלאש 90

דיון סוער התנהל בתכנית "בקריאה שלישית" בהשתתפות חברי הכנסת יואב קיש (ליכוד) נחמן שי (המחנה הציוני) ופרופ' אריה אלדד ויריב אופנהיימר.

המשתתפים דנו בהפגנת הקהילה הלהט"בית השבוע במחאה על האפליה שקיימת לדעתם כלפיי חברי הקהילה בכלל ובחוק הפנדקאות בפרט.

ח"כ לשעבר, פרופ' אריה אלדד, תקף את אופי השיח של חברי הקהילה ואמר, "עברנו את קו השכל הישר בשיח הזכויות. אני מאמין שלכל אדם יש זכות שלא יהיה לו פופיק ולכן המדינה צריכה לממן מחיקת הפופיק לאנשים שמרגישים והם יודעים שהם נולדו בלי פופיק אבל איך שהוא יצא שיש להם" עקץ אלדד בציניות המאפיינת אותו.

"אני לא חושב שיש דבר כזה זכות לילד. אני חושב שמי שיכול להוליד ילדים שיוליד ואחרים יכולים לאהוב או לאמץ. זכות לילד לא שמעתי דבר כזה. מה זה זכות לילד? מגיע לי ילד מאיפה?", אמר אלדד.

באופן מפתיע הצטרף לדעתו מזכ"ל שלום עכשיו לשעבר, יריב אופנהיימר, שאמר, "זכויות מגיעות לכולם אותו דבר אבל צריך לבדוק מה קורה כשזכות פוגעת בזכות אחרת, ובנושא הפונדקאות זאת איננה החלטה שצריכה להתקבל בהפגנה אחת בכיכר העיר.נושא הפונדקאות הוא נושא רגיש ביותר".

אופנהיימר מצייר כיצד לדעתו הייתה המציאות נראית לו היה עובר חוק המאפשר לכולם לעשות שימוש בנשים פונדקאיות, "מחר בבוקר היו קמות עשרות חברות שמחפשות נשים שחייבות כסף, שאין להן כסף לכלכל את עצמן והיו צדות אותן על מנת לאפשר את ה'שידוך' הזה. החוק הזה כמו שהוא עדיין לא בשל", הוא סיכם.

ח"כ נחמן שי אמר, "המחאה הזאת והמחאות שתבואנה מנקזות את כל התסכול שיש היום במדינת ישראל לא רק בנושא הזה. זה שחזור מסוים של מחאת הקיץ". לעומתו ח"כ קיש לא רואה קשר בין המחאות אך אומר, "אנחנו בקואליציה שומרים על הסטטוס קוו ולא מזיזים אותו לא ימינה ולא שמאלה. לא מעט אני שומע גם את החרדים באים וצועקים 'איך אתם עושים..."

לסיכום הדיון התייחס פרופ' אלדד להתגייסות החברות הכלכליות למחאה, "מה שראינו נובע מפחד. הפחד של החברות הכלכליות מפני טרור תקשורתי של הקהילה הלהט"בית. זה לא שכולם מזדהים עם המטרות היפות והנעלות, הרבה מהם מפחדים. ראינו מה קורה בחברות כשאלה מוציאים עליהם חוזה ומתחילים 'לשטוף' אותם בתקשורת".