דגל ה"גאווה"
דגל ה"גאווה"צילום: ISTOCK

רק עשרות בני אדם הגיעו אמש (חמישי) למצעד הלהט״ב הראשון שנערך בעיר לוד.

האירוע התקיים תחת אבטחה כבדה, והמשטרה תחמה את האירוע לשטח סטרילי עם עשרות שוטרים גלויים וסמויים.

דוד, תושב העיר לוד, אמר לערוץ 7 כי ״לאנשים שהובילו את המצעד לא היה אומץ לקיים אותו סמוך לאוכלוסייה ערבית. בכל מקרה לוד היא עיר שמרנית והתושבים נשארו בבתים. הומואים ולסביות הם מושגים שלא מדברים אליהם״.

הקרן החדשה לישראל הכריזה על תמיכה במצעד וקראה לחבריה בפייסבוק להשתתף בו, אולם ההיענות לא היתה גדולה. ״יא הומו!, יא ערבי!. כדי שהקריאות האלו יפסיקו להיחשב לקללות אנחנו מוכרחים לעמוד בגאווה ערבים, יהודים, הומואים, לסביות, טרנסים – יחד! אין מקום מתאים יותר להתחיל את השינוי ממצעד גאווה בעיר משותפת לערבים ויהודים״, אמרו בקרן.

המארגנים טענו כי ״בשנים האחרונות הפכה לוד לאחת מהזירות החברתיות הבולטות בארץ, ולא בכדי, בבית שלנו גרים וגרות כולם: ערבים, דתיים, אתיופים, רוסים ועוד. בכולם אותם קולות שדממו, אלו שלא ידעו איך לומר. שהושתקו. שפחדו".

"בימים אלו קשה להתעלם מהאירועים האחרונים והצעות החוק המתגבשות היום ופוגעות פגיעה אנושה בקהילה שלנו ובזכויות הפרט בכלל. וודאי לא רק בלוד. אין לנו אלא לשער כיצד חווה זאת יוסף. כיצד חווה זאת יוסוף. עבורם פונדקאות היא עוד חלום שעדיין לא חלמו. עבורם החלום הוא פשוט רק אהבה", הוסיפו המארגנים.