בוחרים. נצרת עילית
בוחרים. נצרת עיליתצילום: נתי שוחט, פלאש 90

קרינה רזומני, תושבת לשעבר של נצרת עילית, דיווחה בפייסבוק על תקיפה חמורה שחוותה אמה, באמצע הרחוב בנצרת עילית יום. לדבריה, אמה ירדה מהאוטובוס בשעה 12:30 והתחילה ללכת הביתה.

לדבריה, "בן מיעוטים הגיח מאחור כך שהיא אפילו לא ראתה את פניו,הוא סתם את פיה בעזרת ידו (...). אימי ניסתה בכל כוחה להיאבק ולהימלט, אך ללא הצלחה".

בהמשך מפרטת רזומני את התקיפה החמורה. "אימי הצליחה לשחרר זעקה ואמרה את המילה 'משטרה'. הבחור כנראה נבהל ובאותו הרגע ברח. מיותר לציין שהוגשה תלונה במשטרה אך לצערי בינתיים לא נעשה דבר". הפוסט מכיל תיאורים בוטים.

"אני מגיעה להבנה שדבר כל כך טריוויאלי כמו להסתובב בעיר שלך לבד באור יום מלווה בגז פלפל, בפחד וחששות", כתבה בהמשך. "אני פונה אליכם גם בשמם של המקרים שהושקטו וגם כתמיכה לסיפורים של הבנות ששותפו ביומיים האחרונים".

תושבת אחרת של העיר, לינוי בן ישי, סיפרה אמש כיצד הותקפה ע"י בן מיעוטים שנכנס למכוניתה כשסיימה משמרת עבודה בקניון ועמדה לנסוע. "משום מקום נכנס לי בנאדם לאוטו, התנפל עלי, התחיל להרביץ לי, התחיל לחנוק אותי". לדבריה, התוקף שלף סכין ודרש ממנה להסיע אותו לכיוון הכפר יפיע. בהמשך תפס את ראשה והצמיד אליה סכין, ובאותו שלב השתכנעה סופית כי בכוונתו לאנוס אותה.

בשלב מסוים היא הצליחה להסיר את חגורת הבטיחות, לבלום את המכונית בפתאומיות ולברוח ממנה. התוקף נבהל וברח בריצה לכיוון היער. "עליתי חזרה לאוטו שלי ופשוט נסעתי הכי מהר שיכולתי לתחנת משטרה הכי קרובה שיש".

בנוסף לשני המקרים הללו, תושבת העיר בשם דלית גרימברג סיפרה השבוע על מקרה בו הותקפה במכות ע"י ערבים. סיפורה עלה בעמוד של "הצל" אך הוסר, משום שגרימברג התחרטה ודרשה להסירו.

גורם בעיריית נצרת עילית אמר לנו בתגובה לרצף הפרסומים הללו כי מאז שנכנס לתפקידו ראש העיר הנוכחי, רונן פלוט, לפני שנתיים וחודשיים, חלה ירידה תלולה במספר מקרי התקיפה וההצקה מסוג זה. הוא גם ציין כי מקרה ניסיון החטיפה אירע בנצרת ולא בנצרת עילית. "כמות אנשי הביטחון שמפקחים על המתרחש בנצרת עילית, אין בשום יישוב אחר", הדגיש. "הבאנו לפה שיטור עירוני: 24 שוטרים ופקחים שעובדים בכל שעות היום והלילה. דיברנו עם מפקד המרחב שבקניונים יתגבר את השמירה, כי מגיעים לשם אנשים מכל הסביבה. אבל גם מקרה אחד, לאותו בנאדם זה מאה אחוז".