ליברמן בשומרון
ליברמן בשומרוןצילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מחזק הערב (מוצאי שבת) את שר הביטחון אביגדור ליברמן, זאת לאחר הודעתו על בניית 400 יחידות דיור בישוב אדם כתשובה לפיגוע הדקירה שבו נרצח יותם עובדיה הי"ד.

"צריך לומר בכנות. שר הביטחון הוכיח היום מנהיגות אמיתית. התשובה הציונית והמוסרית לטרור ההורג בנו, היא בנייה. היא התפתחות. היא התחזקות".

עוד הוא הוסיף, "כפי שבחוות גלעד גילה שר הביטחון ליברמן מנהיגות ובתגובה לפיגוע הנפשע ורצח הרב רזיאל שבח הי"ד, פעל להסדרת חוות גלעד, כך גם היום. השומרון עומד מאחורי שר הביטחון ומחזק אותו על גילוי מנהיגות אמיצה ציונית ומוסרית".

נציין כי חברת הכנסת ציפי לבני תקפה את ליברמן על הודעתו, "אמירה פוליטית מופקרת ומתסיסה של שר הביטחון שפוגעת בביטחון. התבלבלו אצלך היוצרות - ביטחון נותן צה״ל עליו אתה אחראי ולא אזרחים (גם אם להנהגתם כוח פוליטי). במקום לגזור על עצמנו חיים משותפים יחד עם הטרור, צריך לפעול נגדו ולהיפרד ממנו", דברי לבני.

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט הגיב לה, "הפוך ציפי. הטרור נכנס למקום שממנו יוצאים. היכן שיש זרימת חיים יש ביטחון בר קיימא. היכן שמנתקים את חיי האזרחים צה״ל בסוף גם מתנתק. כל הציונות מושתתת על התיישבות>חיים>ביטחון>עוד התיישבות. חניתה, תל-חי, אלון מורה, ניצנה, ירושלים, אדם. המענה לטרור הוא חיסול מחבלים ובניית הארץ שלנו", דברי בנט.