תא''ל ניב ואל''מ עמית
תא''ל ניב ואל''מ עמיתצילום: דובר צה"ל

אל"ם שגיב דהן מונה למפקד החטיבה המרחבית "שומרון" בטקס שנערך בהר גריזים במעמד מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל ערן ניב.

דהן מחליף בתפקידו את אלוף-משנה גלעד עמית אשר כיהן כמח''ט שומרון במהלך השנתיים האחרונות.

״האתגרים העומדים בפני מח״ט שומרון רבים ומגוונים. העיר שכם במשך שנים רבות הייתה בירת הטרור ומפקדי חטיבת שומרון לדורותיהם נדרשו להפעיל מאמץ התקפי משמעותי לסכל את הטרור במרחב", אמר בטקס מפקד אוגדת יהודה ושומרון. "גלעד בתקופתו השכיל להפעיל כלים רבים ומגוונים כדי להתמודד עם הטרור והטרור העממי ובתקופתו מדדי האלימות בגזרה היו מהנמוכים״.

"מפקדי החטיבה וחייליה, בשנתיים האחרונות צעדנו, שירתנו ולחמנו כתף אל כתף במרחבי השומרון. יחד התמודדנו מול טרור על פניו השונים. יחד התמודדנו מול אויב שאינו מהסס לפגוע באוכלוסייה אזרחית, וסיכלנו את התקפותיו הרבות עוד לפני יציאתן לדרך", אמר מפקד החטיבה היוצא, אלוף-משנה עמית.

"יחד ידענו הצלחות מרחיקות לכת ולדאבון הלב נאלצנו גם לשאת במחירו הכבד של הטרור. את הרב רזיאל שבח זכרונו לברכה אשר נפל במשמרת שלי אנצור בליבי ואשר בזכרוני עד יומי האחרון.

אל''ם עמית הוסיף, "היום אני סוגר מעגל אישי בגזרת השומרון ובעיר שכם. רצף של מפגשי שירות ולחימה שהחלו עוד בהיותי חייל במחנה יוסף, עברו דרך תפקידיי כמפקד פלוגה באינתיפאדה השנייה וכמפקד גדוד 50 בגזרת חורון ואשר מסתיימת כעת, לאחר שנתיים של פיקוד והגנה על גזרת השומרון.

''מסע זה היה בעבורי חוויה מעצבת וייחודית מלאה באתגרים מבצעיים ויוצאי דופן, אשר התאפשרו רק הודות לאנשים חדורי שליחות ששירתו עימי יחד. כעת, אני יכול לומר כי גזרת השומרון הינה תבנית נוף נעוריי", הוסיף המח''ט היוצא.

המפקד הנכנס, אל''ם דהן, אמר בטקס כי "מתום מלחמת ששת הימים ועד ימינו התפתחה התיישבות עניפה חקלאית יצרנית אשר שואפת לאיכות חיים. בחודשים האחרונים למדתי את המרחב, הכרתי את האנשים, עמדתי על אתגרים רבים המונחים לפתחי".

''אני גאה להמשיך להגן, לאפשר איכות חיים ושמח על הזכות שהפקידו בידי'', הדגיש אל''ם דהן.