משפחת בן דוד לפני ההזנקה
משפחת בן דוד לפני ההזנקהצילום: משפ' בן דוד

את חגיגת בר ובת המצווה של האחים בארי ושירה בן דוד מאבני איתן שבגולן מציינת המשפחה ב-12 מקטעי ריצה והליכה משותפים מגמלא שבגולן ועד לירושלים.

היום (ראשון) אחר הצהריים יצאה המשפחה אל המקטע השני, ולקראת האירוע שוחחנו עם אם המשפחה, מירב, ועם בארי שבאירוע בר המצווה שלו הזניקה המשפחה את עצמה אל היעד.

"יש לנו גם בר מצוה וגם בת מצוה וגיא ואני חיפשנו פרויקט משפחתי עם אתגר, נחישות ומשהו חינוכי", מספרת מירב המציינת כי המשפחה כולה חובבת ריצה וריצת המקטעים בדרך לירושלים היוותה שילוב ראוי לכל הפרמטרים.

למשפחה עוד שתי בנות, דריה בת 4 ותמר בת שמונה וחצי, וגם הן שותפות למבצע המשפחתי. על דריה בת הארבע אומרת מירב כי זו שותפה בתחילתם ובסיומם של מקטעי המירוף בין אם באופניים ובין אם על גבם של אחד המבוגרים יותר, ובלבד שתהיה שותפה, "כל אחד שותף ביכולת שלו ובדרך שלו".

בני המשפחה רואים בחיבור בין הגולן לירושלים לא רק התחברות לקשר ההיסטורי בין גמלא לירושלים אלא גם חיבור עכשווי בין הפריפריה לבירת ישראל, ובמסגרת זו הם קוראים לציבור הרחב להצטרף למיזם ולהתעדכן בפרטיו ובמסלולו בדף הפייסבוק שלהם. מירב מספרת כי אכן בעקבות הקריאה מצטרפים אל המשפחה חברים ותומכים. במקטע הראשון "הצטרפו משפחות מהגולן ומרצי הגולן שמכירים אותנו בהיכרות אישית ורואים בזה ערך. היום יצטרפו עוד מאנשי הגולן ואנחנו מקווים שיצטרפו עוד".

ומה על בארי, חתן בר המצווה, שגילה שהוריו מכינים לו ולאחותו אירוע בלתי שגרתי שכזה? "זרמתי עם זה", הוא אומר ומספר כי גם בכיתה ובקרב חבריו היו שזרמו עם הרעיון והיו שאף הצטרפו לרעיון וצעדו עם בני המשפחה. ולמי ששאל, הוא מבהיר כי המסע המשפחתי לא בא במקום אירוע בר מצווה מקובל ו"רגיל" עם בני משפחה ואורחים, אלא מדובר ב"גם וגם".

את המסע המשפחתי מקווה משפחת בן דוד לחתום בתוך שמונה חודשים, באירוע בת המצווה של שירה, ולשם כך יימצאו גם ימים חופש, גם ימי שישי, אך אם לא יהיה גי בכך, אומרת מירב, גם אם יפסידו הילדים פה ושם יום לימודים אין בכך רע כל כך. היא וגיא בעלה רואים כערך את הצבת היעד והמטרה, החתירה אליה וההגעה אליה, ואת הערך המוסף הזה הם מקווים להנחיל הלאה.

הקשר ההיסטורי בין גמלא לירושלים, קשר שהוטמע בכותרת המסע 'גמלא בליבנו לעלות לירושלים' , מדגישה שירה, הוא אחד הערכים הבולטים של המסע הזה. "אנחנו מאוד עוסקים בדברים. לקחנו את הילדים לגמלא, שם הילדים עצמם מסבירים על הקשר בין גמלא לירושלים ועל המטבע שנמצא בגמלא ובו הכיתוב שקושר לירושלים". תבנית המטבע מוצבת גם על דגלים שאותם נושאים בני המשפחה במסע.

בדבריה מזכירה מירב את המסקנה אליה הגיעו החוקרים ההיסטוריים בעקבות המטבע ובו הכיתוב לגאולת ירושלים, ולפיה הנלחמים בגמלא נגד הרומאים עשו זאת בחירוף נפש משום ש"האמינו שהמלחמה שלהם תעצור את חורבן הבית. הנושא הזה מאוד מדובר". עם זאת היא מוסיפה את הערך העכשווי: "אנחנו רוצים לחדש את הקשר הזה בין פריפריה לירושלים, עיר הקודש, לב העם".

ומה צפוי בירושלים, לאחר שתגיע המשפחה? עדיין לא ברור. "היעד הוא להגיע לכותל. עדיין לא ברור מה נעשה שם. מקווה שנעשה שם אירוע משמעותי. כרגע אנחנו מתמקדים במקטעי ההליכה".