הרב אהרון ליבוביץ
הרב אהרון ליבוביץצילום: גיא שרייבר

ארגון 'השגחה פרטית' משיק מחר (שני) את מערך החופות האלטרנטיבי שיאפשר לזוגות לקיים חופה מחוץ לרבנות הראשית, לצד שימוש בכלים משפטיים והלכתיים אשר יגנו על הזוגות מפני מקרים של סרבנות גט, עגינות וממזרות.

כ-7 רבנים ונשות הלכה כבר הצטרפו לצוות עורכי החופות, ומעל 60 זוגות מאורסים פנו בחודש האחרון אל 'השגחה פרטית' בבקשה לערוך את החתונה שלהם דרך הארגון. החתונה הראשונה צפויה להתקיים עוד לפני החגים.

ב'השגחה פרטית' אומרים כי כמו בהובלת המאבק של הארגון בתחום הכשרות, גם הפעילות בתחום החתונות תיעשה בשקיפות מלאה ובמסגרת החוק, תוך התמודדות עם מגבלותיו ובאופן שעוקף את המונופול של הרבנות הראשית.

הרב אהרון ליבוביץ, ראש ארגון 'השגחה פרטית', אמר "אנחנו קוראים לזוגות שהרבנות הראשית מרחיקה מהיהדות – לא לוותר על חתונה כדת משה וישראל. התיקון שבכוונת 'חופות' לחולל נוגע לא רק לאיתגור המונופול והמדיניות הבדלנית של הרבנות הראשית בתחום הנישואין וההכרה ביהדות, אלא גם להיבטים החברתיים וההלכתיים הנלווים לחתונות כהלכה.

''לכן, לצד הקפדה על מדיניות הלכתית חפה מהשפעות של שיקולים פוליטיים ומגדריים פסולים, אנחנו גם ניתן דגש מיוחד להגנה על הזוגות. ב'חופות' ייעשה שימוש בכלים משפטיים והלכתיים מהמתקדמים והיעילים ביותר בנמצא להגנה על בני הזוג מפני מקרים של סרבנות גט, ביגמיה, עגינות וממזרות", הוסיף.

זוגות שיתחתנו דרך 'השגחה פרטית' יחתמו על הסכמים ותצהירים הניתנים לאכיפה במערכת בתי המשפט האזרחיים. התצהירים נוסחו בהתייעצות עם המחלקה המשפטית של ארגון 'עתים', וההסכמים פותחו על-ידי עמותת 'מרכז צדק לנשים':