ראש העיר אבוטבול בבית המשפט
ראש העיר אבוטבול בבית המשפטפלאש 90

האלימות בבית שמש הגיעה עד לראש העיר: המשטרה עצרה צעיר בשנות העשרים לחייו שתקף אמש (ראשון) את ראש עירית בית שמש משה אבוטבול.

התקיפה התרחשה לאחר אירוע בו השתתף ראש העיר. לאחר שאבוטבול ירד מהבמה ניגש הצעיר ועל פי החשד השליך לעברו גלידה ובירה שפגעו בגופו ובבגדיו.

בחיפוש שערכו השוטרים בכליו של הצעיר לאחר המעצר תפסו סכין ותרסיס פלפל. החשוד נעצר, ונחקר בגין תקיפה, החזקת סכין, איומים והיזק בזדון והיום יובא לבית המשפט השלום בירושלים לדיון בעניינו.

ראש העיר אמר כי אינו מכיר את החשוד אך נודע לו כי אתמול בבוקר הגיע ללשכתו וחיפש אותו.

באתר 'שמשנט' צוטט ראש העיר אודות נסיבות האירוע. "הוא שאל בבוקר את המזכירה בלשכה היכן אני. היא שאלה אותו מה הוא רוצה. אמר 'אני רוצה ברכה'. היא אמרה לו שאני לא נמצא ובערב קרתה התקרית", מספר ראש העיר.

על האירוע עצמו מסר: "לפי עדי ראייה זה היה מתוזמן. הוא היה נראה דרוך. כשירדתי מהבמה לאחר ששרתי 'מי שמאמין לא מפחד' - איזה סימבולי - ירדתי והסתובבתי בין הקהל ובירכתי אותם לחופשת הקיץ. הוא נצמד מאחוריי ושפך עליי את מה ששפך. שאלתי אותו למה ושאל למה והוא עשה תנועת ידיים אזוקות והוא נעצר. אישית אני לא מכיר אותו אבל אולי את המשפחה. מקווה שהמשטרה תעשה את עבודתה. אלימות לא תהיה בעירנו ויש להתנהג נורמטיבית ולא משנה מי הקורבן. חייבים להיות חזקים".

תושבים רבים הביע זעזוע מן המעשה, גם המועמדת לראשות העיר, ד"ר עליזה בלוך, מסרה הודעת גינוי לתקרית: "שמעתי בזעזוע על האקט האלים שבוצע כנגד משה אבוטבול בארוע במסגרת פסטיבל השמש בעירנו. מחלוקות חשוב שיהיו, אלימות אסור שתהיה. אני מגנה מכל וכל שימוש באלימות מילולית או פיזית ואין לדבר מקום בעיר ולא יהיה לו מקום".