יתבע. ח"כ איתן ברושי
יתבע. ח"כ איתן ברושיצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) מתכוון להגיש תביעת לשון הרע נגד יו"ר מפלגתו, אבי גבאי, וככל הנראה ישלח לו כבר היום (שני) מכתב התראה, כך דווח בחדשות 2.

במכתב מקדים ששיגר ברושי לגבאי באמצעות פרקליטו של ברושי, עו"ד אילן בומבך, הוא דורש מגבאי לפרסם הודעת התנצלות מיידית.

"עליך לפרסם מיידית הודעה, גם באמצעות יישומון 'טוויטר', שבה תחזור בך מהודעת ההשעיה לאלתר ותתנצל בפני מרשי על פעולה חפוזה ונמהרת, שנעשתה בחוסר סמכות, ורק מן הטעם להצטייר בצורה 'נאורה' מול ציבור כזה או אחר", כתב בומבך לגבאי.

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

בומבך מציין כי השעייתו של ברושי על ידי גבאי נעשתה בחוסר סמכות, "אתה פעלת לפיכך, בחוסר סמכות כפול: לא רק שהינך מחוסר סמכות להפעיל את סמכות ההשעיה, שלא שעשית כן מבלי לזמן את מרשי לשימוע. הכל נעשה בשיחות טלפון קצרות למרשי, שתיים במספר, שבהן הודעת לו, לקונית, כי בכוונתך להשעותו וכי זו החלטתך".

במכתב מציין בומבך גם את הפגיעה האישית שגרם גבאי לברושי, "מרשי, חבר מפלגת העבודה מזה עשרות בשנים, נדהם לחלוטין ממעשיך אתמול - מחוסר הסמכות הזועק ומחוסר האנושיות הבוטה. מי שמך לכנות מרשי 'עבריין מין'???"

בסיום המכתב מתריע בומבך בפני גבאי כי הוא נדרש לפרסם את ההתנצלות בשעות הקרובות, "היה ולא תעשה כן עד לשעה 21:00 היום, ייאלץ מרשי לנקוט נגדך הליכים משפטיים במוסדות המפלגה, וזאת מעבר לנזקים שכבר גרמת לו במעשיך ובמילותיך (שיודגשו, כאמור, במכתב נפרד שיישלח אליך בשעות הקרובות)".

כזכור, גבאי הודיע אמש כי החליט להשעות את חבר הכנסת איתן ברושי מפעילות במפלגה זאת לאחר שפורסם כי אישה נוספת טוענת שברושי תקף אותה מינית לפני כ-15 שנים.

יו''ר המחנה הציוני אבי גבאי דרש הערב מח''כ איתן ברושי להתפטר מהכנסת לאלתר. ''שוחחתי הערב עם ח"כ ברושי והודעתי לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, ודרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת. אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת'', אמר גבאי.

נציין כי עדות האישה שפורסמה בחדשות עשר מצטרפת לתקרית המביכה שאירעה לפני כשבועיים כאשר ח''כ ברושי נגע בישבנה של חברתו לסיעה ח''כ איילת נחמיאס ורבין - ואחר כך התנצל בפניה.

כבר אמש הודיע ברושי שאין בכוונתו להיענות לדרישתו של גבאי. "אין לי שום כוונה להתפטר, לא עשיתי כלום", אמר ברושי.

עו"ד אילן בומבך, בא כוחו של ח"כ ברושי, מסר אמש בתגובה לפרסום, "תמוה הדבר שעכשיו מועלית טענה על מעשה שאירע כביכול לפני 15 שנה. המקרה מעולם לא התרחש, ח"כ ברושי מעולם לא ביצע שום מעשה של הטרדה. כאיש פוליטי צבר ברושי מטבע הדברים גם מתנגדים ועל כן העיתוי אינו מקרי. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד מוציאיה".