איסוף קרבי
איסוף קרביצילום: דובר צה״ל

עד לסיום כיתה י״ב הייתי בטוח שאני רוצה להיות כמו בן דוד שלי ולהתגייס לקורס חובלים. יצאתי לגיבוש אך התייבשתי ביום השני והרצוו להתגייס לחובלים הגיע לסיומו.

החלטתי להתעניין לגבי יחידות נוספות פוטנציאליות ואז חבר שלי סיפר על ״חיל שעוסק במודיעין, משהו חדש יחסית אבל נשמע ממש טוב״.

במקביל דיברתי עם חבר נוסף שכבר היה בתעסוקה מבצעית בגדוד 636, הגדוד שאחראי על מרחב יהודה ושומרון בחיל האיסוף. קראתי על מערך הגנת הגבולות באינטרנט, וכמעט לא היה מידע, חברים שלי אמרו לי ׳עזוב אותך שטויות, בוא לחי"ר זה הכי טוב, זה הכי הרבה וואסח׳. אבל משהו פנימי קרא לי לא להקשיב להם.

דיברתי עם לוחמים ומפקדים מהחיל והבנתי את המשמעות של התפקיד, איסוף מודיעין על האויב וסיכול פעילות חבלנית עוינת בכל גבולותיה של המדינה, מירדן ומצרים דרך עזה ויהודה ושומרון עד סוריה ולבנון.

הצוותים נמצאים שם ביום ובלילה, בקור ובחום, כדי לשמור ולהגן על הגבולות. החלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות, שמעתי שהצוות הוא כמו משפחה, ישנים ביחד ויוצאים לפעילויות של 48 ו-72 שעות ביחד באותה עמדה, רק אתה והמשפחה שלך.

סגן אלון פורן
סגן אלון פורןצילום: דובר צה״ל

התגייסתי, שובצתי בגדוד 636 בפלוגה הרגלית "זיקית". במהלך הטירונות עברנו שבועות קליעה ושטח קשים, תרגילים מתגלגלים בשטח שהפכו אותנו ללוחמים מאומנים ואת הצוות למשפחה. המשמעת הייתה קשה אבל לכולנו הייתה מטרה אחת, לסיים את המסלול בהצלחה ולעלות לפלוגה, לצאת לפעילויות ולמבצעים חשובים.

בסוף שמונת חודשי ההכשרה סיימנו את המסלול. אני לא אשכח את הסוף של מסע הסיכה, קבר בן גוריון בשדה בוקר, נחל צין נפרש מול העיניים אחרי לילה קשה וארוך של מסע משקלים מפרך. הצוות שלי מסיים את המסע עם האלונקות על הכתף ואנחנו עומדים במסדר קרבי ומקבלים את סיכות הלוחם.

לאחר שלושה שבועות אמרו לי שאני יוצא לקורס מפקדים כי אני מיועד לצאת בהמשך לקורס קצינים. הייתי מאוד עצוב מכך שאני עוזב את הצוות אבל ידעתי שהמסלול הזה הוא מה שאני רוצה, עשיתי הכנה למ״כים ויצאתי לקורס, הקורס היה מאתגר, לילות לבנים והרבה תרגילים והפעלות מבצעיות, למדתי המון על פיקוד ומנהיגות, סיימתי את הקורס ויצאתי ישר להכנה לקצונה, עם טיפה חששות כי בכל זאת אף פעם לא הייתי בקו המבצעי או מפקד אבל ידעתי שאני הולך על זה עד הסוף ואף אחד לא יכול לעצור אותי.

נכנסתי לבה״ד 1 ושם חוויתי תקופה שאני אף פעם לא אשכח. עברנו את כל הניווטים והתרגילים, צחקנו, נהננו ובעיקר למדנו על עצמנו ועל כמה חשוב התפקיד שלנו כלוחמי איסוף במערכה הבאה.

נגמר השלב הבסיסי ואז הגיע השלב של ההעמקה המקצועית בהשלמה החילית. ההשלמה היא משפחה אחת של 18 צוערים עם לילות לבנים, תרגילים, ניווטים, שבועות קשים וארוכים אבל בסוף זו אחת החוויות המפתחות.

שובצתי בקו המבצעי בגדוד בצוות פזם, יצאנו במשך 8 חודשים להמון פעילויות מבצעיות, ישבנו בשיחים, נכנסנו לכפרים ובעיקר הרגשנו מה זה לשמור על האזרחים בכל פעילות. נפגשתי עם המון יחידות מיוחדות ויצאתי איתן למבצעים חשובים, ואני יודע שבזכות הצוות שלי יש היום בוודאות פחות מפגעים חופשיים בחוץ.

אחרי 8 חודשים בתפקיד המפק״צ בפלוגת "זיקית" חזרתי לבסיס סיירים כדי להיות מפקד צוות בהשלמה של קורס הקצינים, אותה השלמה שאני עשיתי, היום אני במחזור השני שלי כאן. המחזור הראשון היה עוצמתי, מלמד ובעיקר מהנה.

מתגייסים יקרים, אתם עומדים להגיע למשפחה אחת גדולה, הצוות שלכם יהיה האחים שלכם, המפקדים כמו ההורים. אתם צריכים להיות גאים שהגעתם לאיסוף, שאף אחד לא ידע עד כמה אתם עושים מתחת לפני השטח וגם מעל. אבל אתם תראו את התרומה שלכם במקומות גדולים יותר, כשתענדו את הסיכה והכומתה על המדים ותדעו מה עברתם כדי להשיג אותן.

אני מאחל לכם שפשוף נעים, ונותן לכם טיפ אחד קטן ממני: קחו הכל בקלות ותהנו מהרגע. אני מאחל לכם המון בהצלחה, תהנו, תחוו, תגיעו בלי דעות קדומות ותמיד תזכרו שאתם חלק ממשפחת איסוף מנצחת!