דיור מוגן
דיור מוגןצילום: פלאש 90

זוגיות בגיל השלישי - חיים בבית דיור מוגן

לאהבה אין גיל ולא מדובר בקלישאה. העובדות מדברות בעד עצמן ורבים מוצאים את עצמם רוקמים קשרים ואפילו מתאהבים גם בגילאים שכביכול אינם כלולים בתכניות. איכות החיים רק משתבחת עם השנים ותוחלת החיים היא כבר לא כמו שהייתה בעבר. אנשים רבים מגיעים לגילאי 80 וצפונה ועדיין רוצים לחוות את החיים במלואם מבלי לוותר גם על הזכות לזוגיות.

זוגיות לאחר אבדן

המקרה הקלאסי הוא כאשר אחד מבני הזג הולך לעולמו ומשאיר מאחוריו אלמן או אלמנה אשר מתקשים להמשיך בדרך לבד. היות ובמקרים רבים בן או בת הזוג שנותרו מאחור יבקשו להכיר אנשים חדשים ואולי אפילו בן או בת זוג חדשים לבילוי, ידידות ואהבה אז הם בוודאי יחפשו את המסגרת המתאימה ביותר לצורך זה. מעבר לדיור מוגן הוא אחד הפתרונות היצירתיים והמועילים ביותר על מנת להכיר אנשים חדשים.

למה דווקא דיור מוגן

כאשר אנו מעוניינים להכיר אנשים נצא למקומות שונים, לברים, מועדונים, חוף הים וכדומה. זאת דרך מצוינת בשביל לפגוש אנשים חדשים שמעולם לא ראינו לפני כן במטרה ליצור קשר. בגילאים מאוחרים יותר יצר ההרפתקנות אמנם נשאר, אך הוא מקבל פנים חדשות וכעת ישנם דברים אחרים בתפריט. בדיור מוגן ניתן לפגוש אנשים בני גילנו שמתעניינים באותם דברים והסיכוי למציאת נושאים משותפים איתם הוא גבוה מאוד.

בדרך כלל האוכלוסייה בדיור מוגן מתחלקת באופן די שווה בין גברים ונשים כאשר אם יש רוב, הוא לטובת הנשים דווקא. קל מאוד ליצור היכרויות במקומות כאלו שכן יש זמן רב פנוי ונגישות גבוהה, בנוסף דיור מוגן מציע לכם גם מתחמי בילוי שבהם ניתן לשבת ולהכיר אחד את השני לעומק. במסגרת הפעילויות שמתרחשות במקום ניתן לגלות ערבי ריקודים, מתחם חדר כושר מאובזר, בריכה מפנקת ועוד דברים רבים שלא יכולים להזיק.

אז איך הכרתם

שלב ההיכרויות בחיים יכול להתמשך גם בגילאים המאוחרים יותר. לעיתים היכרות אשר תתחיל בגיל הזהב תפתיע אתכם לטובה והיא עשויה להפוך לאחת המשמעותיות ביותר שהייתה לכם. היתרון בגיל זה הוא דווקא הסבלנות וחוסר הפזיזות שמובילים להיכרויות מעמיקות ומרתקות. בסופו של דבר יש לכם עכשיו את כל הזמן שבעולם להכיר וליהנות זה מחברתו של זה.

גם לאינטימיות יש מקום בשלב זה של החיים והיא מופיעה בפנים רבות ויכולה להפתיע אתכם במקרים רבים. היות שמדובר על יחידת דיור פרטית ומפנקת אז ניתן כמובן לארח בה את מי שאתם מעוניינים. בני המשפחה אמנם עשויים לחוש מעט זנוחים אך מכיוון שיש לכם זמן רב תוכלו לחלק אותו בין הנכדים, הילדים ובן או בת הזוג החדשים.

להכיר גם את המשפחה

כל אדם שמגיע לדיור מוגן יש מאחוריו גם משפחה שתומכת בו ומסייעת לו בדברים שונים. כאשר אתם נכנסים לזוגיות אז ניתן להכיר גם את המשפחה של בן או בת הזוג וזוהי סביבה נהדרת חמה ותומכת לכל אדם. ניתן גם להתגורר בצוותא באותה יחידת דיור אם ישנו רצון משני הצדים או להמשיך להתגורר כל אחד ביחידה שלו ולהיפגש מידי יום, לבלות ביחד, לדבר, לרקוד והשתעשע. מומלץ להיפתח לדברים חדשים וכך לא לפספס הזדמנויות שונות.