לא לחיילים עם נשק. מסעדת המלון
לא לחיילים עם נשק. מסעדת המלוןצילום: יעקב נחומי, פלאש 90

ארבעה קצינים ומפקדים בצה"ל שנמצאים בסופו של קורס צה"לי בדרום הגיעו למסעדה שבמלון בראשית במצפה רמון, אך סורבו מלהיכנס על ידי המאבטח משום שהם נשאו נשק.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם אביו של אחד הקצינים, מפקד פלוגה ששמו שמור במערכת הערוץ אך לבקשתו אנו לא חושפים אותו.

"הבן מסיים קורס פיקודי. הוא הגיע עם ארבעה חברים, מפקדים בצבא, למלון בראשית כדי לאכול ארוחת צהריים. כשהם ביקשו להיכנס המאבטח עצר אותם ואמר להם שהם לא יכולים להיכנס כי הם עם נשקים", מספר האב.

ארבעת המפקדים והקצינים ניסו להסביר שבסך הכול הגיעו כדי לאכול במקום, אך המאבטח קבע באוזניהם שנוכחותם של חיילים במדים כשהם נושאי נשק יגרום לנוכחים במקום לחוש שלא בנוח ולכן הם ייאלצו לעזוב את המקום.

הארבעה ביקשו לשוחח עם האחראי על הביטחון במלון וזה אכן הגיע, אך גם הוא "התעקש שהם לא יוכלו להיכנס. הם ניסו לשכנע אותו אבל הוא לא הסכים להכניס אותם". בסופו של דיון נאלצו הארבעה לעזוב את המקום וללכת לאכול במקום אחר עם "תחושה מאוד רעה שלא כל הצבא מקבל גיבוי ולא מכבדים אותם", כדבריו של האב.

לדברים אלה מקפיד אביו של המ"פ להוסיף ולציין כי בנו, וכאן ראוי לציין כי גם קצינים וחיילים רבים אחרים בכל רחבי הארץ, נתקל בתופעה שבה כאשר הוא סועד במסעדה ומגיע רגע התשלום נאמר לו שהארוחה שולמה כבר על ידי אחד הסועדים האחרים שמבקש לשמור על עילום שמו. "יש אנשים שאומרים לבעל המסעדה הנה הכרטיס שלי, את כל מה שהם אוכלים תחייב את הכרטיס שלי. צריך להגיד גם את הטוב שיש באנשים, אבל אתמול הם קיבלו מכה מתחת לחגורה וזה לא נעים".

מחברת ישרוטל נמסר: מלון בראשית מתאפיין בקהל אורחים שמרביתו תיירים אמריקאים אשר אינם רגילים לראות חיילים או אזרחים עם נשקים ארוכים בבתי מלון.

הנושא הוסבר לקצינים באריכות על ידי הקב״ט הראשי של המלון והוצע להם להפקיד את הנשקים, להיכנס ליהנות מהמתקנים שיש למלון להציע. מצופה היה שהקצינים יבינו את הרגישות של הדבר, אולם הם בחרו שלא להפקיד את הנשקים. עקב אי הנעימות שנוצרה, אנו מתנצלים ומזמינים אותם לארוחת ערב בכל עת ובכל אחד מהמלונות ישרוטל ברחבי הארץ.