אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: פלאש 90

הקצין הדרוזי סרן שאדי זידאן, שהודיע בפוסט שפרסם בפייסבוק כי בכוונתו לפרוש מהצבא במחאה על חוק הלאום, הושעה מתפקידו למשך שבועיים.

מדובר צה"ל נמסר, "מפקדיו של קצין צה"ל בדרגת סרן שפרסם ברשת החברתית את עמדתו בנושא חוק הלאום, שוחחו עמו בנושא, והבהירו לו כי מצופה היה ממנו להימנע מפרסום הפוסט תוך הזדהות כקצין בצה"ל וכי בצה"ל אין מקום לשיח פוליטי מכל סוג. הקצין הושעה מתפקידו למשך 14 ימים".

זידאן, בן 23, משרת כסמ"פ בגדוד לוחם פרסם את פוסט המחאה יום לאחר שקצין דרוזי נוסף, עמיר ג'מאל הודיע כי בכוונתו לפרוש משירותו הצבאי במחאה על חקיקת חוק הלאום.

"שירתי בכל רחבי הארץ, אין מקום שלא הייתי בו", כתב זידאן. "עד היום נתתי למדינה את הנשמה שלי, סיכנתי את החיים שלי, לא ראיתי בית ומה לא. עד היום עמדתי מול דגל המדינה בגאווה והצדעתי לו, שרתי את ה'תקווה' כי הייתי בטוח שזאת המדינה שלי ואני שווה לכולם. אבל היום סרבתי בפעם הראשונה במהלך השירות שלי להצדיע לדגל, סירבת בפעם הראשונה לשיר את ההמנון הלאומי".

"אני לא בן אדם של פוליטיקה אבל אני אזרח כמו כולם ונותן את כל כולי למדינה ובסוף אני אזרח סוג ב'?", שאל זידאן בהמשך הפוסט. "לא תודה, אני לא מוכן להיות חלק מזה וכן, גם אני מצטרף למאבק הזה והחלטתי להפסיק לשרת המדינה הזאת. תודה לך מדינת ישראל".

כאמור, סרן עמיר ג'מאל, קצין דרוזי מהכפר ירכא המשרת ביחידה לוגיסטית בזרוע היבשה בצה"ל, פירסם אתמול פוסט בפייסבוק, ובו הודיע כי יפרוש מהשירות במחאה על "חוק הלאום". ג'מאל גם קרא לדרוזים נוספים המשרתים בצה"ל ללכת בעקבותיו.