להנגיש. מערת המכפלה
להנגיש. מערת המכפלהצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) שיגר היום (שלישי) מכתב לשר הביטחון אביגדור ליברמן ושרת המשפטים איילת שקד, בו ביקש מהם לפעול להנגשת מערת המכפלה בחברון לבעלי מוגבלויות.

"סוגיית הנגשת מערת המכפלה עלתה לסדר היום מספר פעמים על ידי מתפללים רבים הנוהגים לפקוד את המערה בה טמונים אבות האומה, למרות ניסיונותיהם להעלות לראש סדר היום את הנושא ולהביא לכך שהגורמים הנוגעים בדבר יפעלו להנגשת המערה, סוגיה זו טרם נפתרה ודרכי הגישה למערת המכפלה אינן מונגשות", כתב אזולאי לשרים.

לדבריו, "העדר הנגישות פוגע באלפי בעלי מוגבלויות הנוהגים לפקוד את המערה. אני נכון להניח כי המתחם לא הונגש עד היום בשל הרגישות הקיימת באחזקת המקום ובמורכבותו. יחד עם זאת, לא יעלה על הדעת שמקום ציבורי שהנגשתו מתחייבת על פי דין ואליו נוהגים להגיע במהלך השנה רבבות מתפללים ובתוכם בעלי מוגבלויות רבים לא יהא מונגש".

ח"כ אזולאי הזכיר את המקרה המביך שהתרחש במערת המכפלה רק בשבוע שעבר, "לצערי הנושא קיבל תהודה רק לאחר שהראשון לציון הרב בקשי דורון שהגיע להתפלל במערת המכפלה כשהוא מתנייד בכיסא גלגלים, נאלץ להסתייע בחיילי מג"ב שנשאו אותו את כל גרם המדרגות עד הכניסה למתחם".

"אני קורא לכם, כמי שידועים בקרבתם וחיבתם למסורת ישראל ולנכסי צאן הברזל שלו שתפעלו לקידום הנגשת המתחם לבעלי מוגבלויות ונסיר מעלינו את החרפה הזו. כמו-כן, אנצל במה זו כדי להציע כי כל הגורמים הנוגעים בדבר יתכנסו ויבחנו את האפשרות להחיל את תקנות הנגישות באיו"ש, גם בעלי המוגבלות החיים באזור זכאים להתנייד במרחב הציבורי באופן המאפשר להם לנהל את חיי היומיום במינימום מגבלות בשל מצבם", חתם אזולאי את מכתבו.