תומאס מול ירושלים בעונה שעברה
תומאס מול ירושלים בעונה שעברהצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

מכה קשה להפועל ירושלים. שבוע אחרי שנודע לה בעיתוי תמוה על שימוש בסמים מצידו של שחקנה בעונה שעברה, ריצ'ארד האוול, היום (שלישי) קיבלה האלופה היוצאת מהבירה הודעה כי גם שחקנה החדש, טיישון תומאס נתפס עם חומרים אסורים.

עם כל הכבוד להאוול, ההודעה היום שהגיעה לירושלמים מהווה מכה אנושה בהכנות הקבוצה לקראת העונה הבאה הקרבה ובאה, כשתומאס נחשב לאחד מההחתמות החשובות של הירושלמים בחלון ההעברות של הקיץ הנוכחי, בניגוד להאוול שגם ככה היה כבר בדרכו אל מחוץ לקבוצה האדומה מהבירה.

יש לציין כי בעוד האוול השתמש בסמים בעת ששיחק במדי האדומים, כשזה הודה כי עישן כשהודיעו על סיומה המוקדם של הליגה בשל שביתת השחקנים הישראליים, תומאס השתמש בחומרים האסורים עת שיחק במדי הפועל חולון.

על כן, גם חולון וגם ירושלים קיבלו היום מכתב מאיגוד הכדורסל לפיו בדמו של תומאס נמצאו חומרים אסורים, וכי הוא מושעה עד לשימוע בעניינו.

אגב, בעוד האוול נכשל בבדיקה שנעשתה לו ברבע גמר הפיינל-פור, תומאס נמצא תחת השפעת חומרים במהלך המאני-טיים של העונה, הפיינל-פור של ליגת העל הישראלית בכדורסל. אין ספק כי התירוצים שלו לשימוש בסם יצטרכו להיות משכנעים במיוחד כדי להקל מעליו את העונש הצפוי שיכול להגיע להשעיה בת 4 שנים.

תומאס בן ה-24 היה הזר הראשון שנחת בעונה שעברה בהפועל חולון, והעמיד במהלך העונה ממוצעים של עשר נקודות ו-4.9 ריבאונדים בפחות מ-22 דקות. במשחקים הישירים מול ירושלים, קבוצתו החדשה הוא השתפר כשקלע 13.7 נקודות והוריד 6.2 כדורים חוזרים.