טקס האזכרה ללוחמי חטיבת כפיר
טקס האזכרה ללוחמי חטיבת כפירצילום: דובר צה"ל

טקס ההתייחדות השנתי לזכר 178 לוחמים ומפקדים חללי חטיבת "כפיר" התקיים היום (שלישי) באנדרטת הזיכרון בעפולה.

באירוע השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד עוצבת "עידן", תא"ל דוד זיני, מפקד חטיבת "כפיר", אל"מ ציון רצון, המשפחות השכולות, חיילי ומפקדי החטיבה בעבר ובהווה.

סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי, אמר, "התאספנו כדי להתייחד עם זכרם של יקירכם. חיילים ומפקדים אשר בחרו בשירות הקרבי מטעם שליחות, הגשמה עצמית ואהבת הארץ אשר כרוכה בציווי לשמרה ולהגן עליה"

מפקד חטיבת "כפיר", אל"מ ציון רצון, אמר למשפחות "יקירכם, יקירנו המונצחים על כותל השמות שמאחוריי, כתבו בדמם פרקי גבורה שהם לנו מורשת ומופת בצעידתנו הנצחית למען ביטחון עם ישראל בארצו. אתן משפחות יקרות, לא זקוקות ליום הזה כדי לזכור. אנו מתאחדים כאן היום, דור העבר ודור ההווה כדי לזכור ולחלוק כבוד לאחינו שנפלו בהגנה על המולדת. אנו מחנכים את לוחמינו על דמויות יקירכם, סיפור חייהם ונפילתם, על אותם הערכים והיסודות – האמונה, הנחישות ותחושת האחריות והשליחות שציוו לנו יקירכם, לוחמי ומפקדי העבר".

"בשנים האחרונות סיכלו מפקדי ולוחמי החטיבה עשרות פיגועים והצילו חיי עשרות אזרחים ואנשי ביטחון. ברגעים אלה ממש מבצעים גדודי החטיבה תעסוקות מבצעיות בגזרות המורכבות ביותר במדינת ישראל, המאבק מול אויבינו לא תם וגם לאחר 70 שנה של עצמאות, עם ישראל נמצא במערכה ואנחנו עדיין נאלצים להגן על זכותנו לחיות חופשיים בארץ הזו, לכן נמשיך להתאמן בקדחתנות, 'להילחם בטרור ולהגן על הבית' – במומחיות, במקצועיות, בנחישות, בגאווה ומתוך תחושת שליחות ואמונה בצדקת הדרך".