מייק האקבי באפרת: "כאן יצמח השלום"

הבכיר הרפובליקני והמקורב לנשיא טראמפ המושל מייק האקבי, יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, ראש מועצה מקומית אפרת וראש מחלקת החוץ במועצת יש"ע עודד רביבי יחד עם ד"ר ג'ו פריגר יו"ר ארגון ישראל הצעיר קיימו הבוקר סיור באפרת והשתתפו בבניית שכונה כמסר לעידוד ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון.

עודד רביבי קיבל את פני האורחים וערך להם סיור ברחבי אפרת ודיבר על ייחודה הגאוגרפי של אפרת, ואמר, "כשמסתכלים מחלונות מלון המלך דוד רואים את עיר הבירה של ירושלים. כאן באפרת אתם בבירה של גוש עציון ממנה ניתן לראות את בירתנו ירושלים, את בירת ירדן, את הים התיכון ואת חברון.

כאן רואים את הקשר שבין העם היהודי לישראל לאורך ההיסטוריה כולה. כעת הממשל הנוכחי מוביל את ארה"ב להכיר ולחזק את היותם של היהודים בארץ אבותיהם. אני מבקש באמצעותכם להודות לנשיא טראמפ ולהזמין את אנשי הממשל לאפרת , ליהודה ושומרון כדי לראות את המציאות הנפלאה כאן".

המושל מייק האקבי אמר באירוע, "אם הנשיא טראמפ היה מגיע לכאן היום הוא היה אוהב בוודאי מה שרואים כאן. הוא בנאי. הוא אוהב לראות פיתוח בנייה ועשייה. הוא כעת בונה סדר חדש שבו ברור מה נכון ומה לא נכון. לפני 45 שנה הייתי פה ובכל ביקור אני נדהם לראות את הבנייה ההתקדמות וההתפתחות בישראל. מה שנבנה כאן זה גשר לשלום ראינו בעיננו עשרות אלפי פלסטינים באים לעבוד כאן ולא מקבלים משכורת רעב אלא משכורת ראויה כאן הם מקבלים תנאים טובים יותר מאשר אם היו עובדים ברשות הפלסטינית. כאן יש חירות שיוויון ודמוקרטיה".

האקבי הוסיף, "התנחלות זה בעיני חלק מהאמריקאים יעורר מחשבה של אוהל או אתר קארוונים, אבל כאן רואים ישוב פורח שכל אחד היה רוצה לגדל את ילדיו בסביבה כזאת ובאיכות חיים כזו. הקפאת הבנייה לא תהיה כאן יותר, זאת כדי לאפשר לאחרים לבוא וגדל כאן את ילדיהם".

במענה לשאלת כתבים הוסיף האקבי כי בעיניו אפרת היא הוכחה שההתיישבות אינה המכשול לשלום, "כשאני לומד שיש כאן חדר מיון רפואי שמשרת ערבים ויהודים, שיש כאן סופר מרקט משותף, כשכאן עובדים אלפי פלסטינים לי ברור שכאן יצמח השלום".

חננאל דורני יו"ר מועצת יש"ע הודה לממשל האמריקני על הסדר החדש בין טוב לרע, "לפני יומיים פגשנו את השגריר פרידמן כשנסענו יחד לנחם את משפחת עובדיה באדם. היה זה ביקור ניחומים רשמי ראשון של שגריר ארה"ב אצל משפחה נפגעת טרור ביהודה ושומרון. זה בעיננו מסר בו הממשל האמריקאי אומר בצורה ברורה מי הטוב ומי הרע באזור. הטוב זה עולם הערכים שאנחנו ואתם יחד עם הנשיא טראמפ חולקים. החושך הוא ההסתה ברשות הפלסטינית שמשלמת כל חודש משכורות למחבלים שמביאה ילד בן 17 לקחת סכין ולהרוג".

דורני הוסיף, "אנחנו שבנו לארצנו אחרי אלפיים שנה כדי לחיות כאן. נוכל לחיות גם זה לצד זה. הייתה אמירה בתקופת ממשל אובמה להקפיא את הבניה כאן. אנו רואים שכעת בממשל טראמפ האווירה משתנה. לצערנו עדין יש מגבלות ולא נותנים לבנות אלפי יח"ד. כמו שראית את החיים כאן שמטיבים עם כל האוכלוסיות, אני מבקש שתהיה שליח בשמנו ותעביר מסר לנשיא טראמפ שהפיתוח כאן חשוב למען ילדינו, ולמען האזור כולו".

דורני ורביבי יחד האקבי וחברי המשלחת השתתפו בבנית השכונה החדשה באפרת, הניחו יחד בטון ולבנים לסיום השכונה וכמסר לתמיכה בבנייה היהודית ביהודה ושומרון. בזמן יציקת הבטון אמר המושל האקבי: "המקום הזה כל כך יפה, הייתי רוכש כאן בית קיט לנופש קרוב לירושלים".