נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החינוך נפתלי בנט פרסם היום (רביעי) בדף הפייסבוק שלו איגרת מיוחדת לבני העדה הדרוזית".

"העדה הדרוזית אינה צריכה להוכיח לאיש את נאמנותה למדינת ישראל ואת עוצמת הברית שכרתנו. 70 שנות המדינה מוכיחות זאת מעל לכל ספק", פתח השר את דבריו באיגרת שפרסם.

למרות זאת, יצא השר להגנת החוק. "נדמה לי שכל אדם הגון שקורא את חוק הלאום יסכים שאין בו שום פגיעה בזכויות הפרט של אף אזרח ישראלי, בוודאי לא של בני העדה הדרוזית", התעקש. "להיפך - הוא חוק חיוני. אך יחד עם זאת, משלל סיבות, העדה הדרוזית פגועה וזועקת את כאבה המצטבר".

"אני מזהה שתי סכנות", המשיך בנט. "הראשונה היא שהעדה עלולה לצאת מהקונצנזוס ישראלי ולהפוך לנושא שבמחלוקת פוליטית. הסכנה השנייה היא התרחקות של ציבור דרוזי מסוים מחיבור למדינת ישראל. שתיהן סכנות חמורות. יש כאן שחקנים שאינם תמי-לב המנצלים את מצוקת העדה כדי ליירט את החוק", טען.

השר המליץ באיגרת לכל האזרחים לקרוא את החוק, שלטענתו חיוני לציביון היהודי והדמוקרטי של המדינה. "לכן אני קורא לציבור הדרוזי - אחים אנחנו. ברור לכולם שמדינת ישראל היא הבית שלכם, אל תלכו שולל אחר מחרחרי הקיטוב. הממשלה והציבור הישראלי כולו חפצים בחיזוק הברית ההיסטורית", הדגיש.

"נשב יחד לעצב חוק מיוחד שיקבע לצמיתות את מעמד העדה החשובה הזו שקשרה גורלה למדינת ישראל. בהתנהלות נכונה אפשר להפוך משבר זה לאירוע המחזק עוד יותר את ברית החיים בין העדה הדרוזית לבין מדינת ישראל".