בוארון: הגיע הזמן לשקם את חיינו


יו"ר מטה עמונה, אביחי בוארון, מברך על החלטת בג"ץ לסלק את תביעתו של עו"ד שחר בן מאיר נגד פיצויים שהעניקה הממשלה למפונים מהישוב עמונה, עפרה ונתיב האבות.

"אנחנו שמחים שסוף סוף, שנה וחצי אחרי העקירה, נוכל להתחיל לשקם את חיינו ובאותה נשימה מבקשים מהפקידות הרלוונטית לא ליצור חסמים נוספים בדרך לבניית בית.

אנחנו מברכים על החלטת בג"צ לדחות עוד עתירה של השמאל הרדיקלי. מטרתו האסטרטגית של השמאל למרר את חיי היהודים ביו"ש. לכן הם מגישים מאות בג"צים גם על בתים גם על פיצויים ונגד משפחות וקהילות ושכונות וישובים שלמים כשהם נשענים על הדין הבינלאומי.

אבל אנחנו לא נשבר - כמו שבנינו את עמיחי והבאנו את חוק ההסדרה מתוך המשבר של עמונה כך נמשוך לשגשג ולפרוח. עם זאת הפוליטיקאים חייבים לעצור את הטרוף הזה ולהחיל עלינו, תושבי יו"ש את הדין הישראלי. זו הדרך היחידה לשחרר 500 אלף איש ולשפר משמעותית את חייהם".

ד"ר הראל שייצג את התושבים אמר בתגובה, "בית המשפט העליון הבהיר היום את המובן מאליו: כאשר המדינה מפנה תושבים מיישובים שהוקמו בעידודה ובתמיכתה, היא נושאת באחריות לסייע להם בשיקום חייהם וקהילתם. השופטים הציעו לעותר למשוך את עתירתו, וכך עשה"

עו"ד יצחק מירון שייצג את מועצת גוש עציון הוסיף, "מדובר בתביעת סרק של עוד שחר בן מאירוחיים מנור שגרמה סבל רב למשפחות והתעללות סתמית".