נתניהו עם שר הביטחון והנשיא, בטקס סיום קורס חובלים
נתניהו עם שר הביטחון והנשיא, בטקס סיום קורס חובליםצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם הערב (רביעי) בטקס סיום קורס חובלים ה-137 בבסיס חיל הים בחיפה.

"הים מספק לנו הזדמנויות רבות, מעל הכל הים מגדיל את השטח הקטן של מדינת ישראל ומאפשר לנו לפרוס את כלי השיט שלנו מעל המים ומתחת למים במרחב עצום. זה נותן למדינת ישראל כוח עצום", אמר נתניהו.

הוא הוסיף כי ישראל תהיה חלק מקואליציה בינלאומית שתיאבק בפרובוקציות איראניות באזור. "בתחילת השבוע היינו עדים להתנגשות חריפה מול גרורותיה של איראן שניסו לחבל בשיט הבינלאומי במצרים בפתחו של ים סוף. אם איראן תנסה לחסום את מצרי באב אל-מנדב, אני משוכנע שהיא תמצא את עצמה מול קואליציה בינלאומית נחושה למנוע ממנה זאת. קואליציה זאת תכלול גם את מדינת ישראל על כל זרועותיה", סיכם נתניהו.

גם שר הביטחון התייחס לאיומים האיראניים. "לאחרונה שמענו איומים לפגוע בספינות ישראליות בים סוף. אני מסתכל על האנשים מסביבי, הנמצאים כאן, וחבל שגם אויבנו לא יכולים לראות אתכם ולהבין שאנו ערוכים היטב לתת מענה לכל איום. גם בים סוף. גם בצפון. וגם בדרום".

"אני רוצה להדגיש: צה"ל ערוך ומוכן לתת מענה בשתי חזיתות בו זמנית, וגם בים סוף. רק שבמקרה כזה נהיה פחות בררנים והפגיעה באויבינו תהיה קשה יותר. אני מקווה שהם יקחו את זה בחשבון", דברי השר ליברמן.

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס בטקס למחאה נגד חוק הלאום. "בצה"ל משרתים יחד, כתף אל כתף, חיילים יהודים ולא יהודים כאחד", הדגיש הנשיא והוסיף, "לכם, אחינו ואחיותינו המשרתים בני כל הדתות, אני רוצה לומר היום - מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית בדיבור אחד. ערכיה של מדינת ישראל חקוקים במגילת העצמאות ובערכי היסוד של צבא ההגנה לישראל. ערך השוויון הוא מערכיו המקודשים של צה"ל, כך היה וכך יהיה".

"כפי שאמר הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט, האחריות המשותפת ורעות הלוחמים הן שימשיכו להוביל את דרכנו. את הוויכוחים, קשים ככל שיהיו, יש להשאיר מחוץ לצבא. צה"ל שומר עלינו ואנו נשמור עליו. לא נבדיל בין דם לדם. לא נבדיל בין אזרח לאזרח. אני מקווה ומתפלל שנצא מהימים האלה חזקים יותר, שווים יותר ומלוכדים יותר", סיכם הנשיא.