קבר יוסף הלילה
קבר יוסף הלילהצילום: דובר צה"ל

אמש, באישון לילה, התקיימה כניסת מתפללים מתואמת לקבר יוסף שבעיר שכם.

מצה"ל נמסר כי לאחר תכנונים של נתיב כניסה ממוגן ביותר כוחות מג״ב, כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית ״שומרון״ אבטחו ואפשרו את הכניסה לקבר יוסף.

סיירת חרוב הנמצאת בתעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית ״שומרון״, ביצעה כניסה שנמשכה כל הלילה בהצלחה רבה ולתפילה הגיעו כ- 900 מתפללים.

קצין ההגמ"ר של החטיבה המרחבית שומרון, רס״ן שלומי כהן, מספר כי "כניסות לעיר שכם ומתחם קבר יוסף נעשות במועדים קבועים מראש ומתאפשרות בעזרת הגנה של כוחות מרובים".

עוד הוסיף כי "הכניסות לתפילה נעשות באופן מרוכז בתיאום מסודר מול החטיבה. גם הפעם, כוחות החטיבה פעלו בכדי לשמור על הסדר במקום ולהבטיח את ביטחונם של המתפללים. צה״ל ימשיך לשמור על בטחון התושבים והגזרה בכלל".

בתוך כך במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל, שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שמונה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.

במהלך סריקות של כוחות צה״ל מהחטיבות המרחביות "עציון" ו"בנימין" למציאת אמצעי לחימה בלתי חוקיים תפסו הכוחות מספר נשקים מסוגים שונים.

במהלך סריקות של כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית "יהודה" בעיר חברון, תפסו הכוחות כספי טרור בשווי אלפי שקלים. כמו כן, כוחות צה״ל מהחטיבות המרחביות "עציון" ו"מנשה" תפסו במהלך סריקות שני כלי רכב שווי ערך לעשרות אלפי שקלים המועברים למטרות טרור.