המחאה בכניסה לברוכין
המחאה בכניסה לברוכיןצילום: ועד היישוב ברוכין

עשרות בני אדם התאספו באזור שבו נהרג אתמול אריאל דרסינובר סמוך לישוב ברוכין, שלושה שבועות לפני חתונתו.

המפגינים דרשו להסדיר את הכניסות לישובים ולמנוע סיכון חיי אדם.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן גיבה את התושבים ואמר, "הסדרת הצומת היא נושא של הצלת חיים כפשוטו. אני קורא למשרד התחבורה לזרז את הסדרת צומת הכניסה לברוכין. וקורא לממשלה למנוע את המשפחה האבלה הבאה, למנוע את האסון הבא ולצאת להסדרת צומת נופי נחמיה ללא קשר לאישור המדיני של התב"ע של הישוב .

"לו נושא האישור המדיני של התב"ע של הישוב ברוכין לא היה מעכב את הסדרת הצומת, היום אריאל היה מהלך בינינו מחייך ובדרך לחופתו".

תמיר בן שלומי יו"ר הישוב ברוכין אמר כי "שנים רבות אנו מתריעים על הסכנה בצומת. היינו במספר פגישות בנושא. חייבים לפתור את העניין בדחיפות כדי שניתן יהיה לעבור בצומת בבטחה".

רחלי שטרן, תושבת היישוב נופי נחמיה, הוסיפה "קהילת נופי נחמיה עומדת פה הערב בעקבות אירוע מצער שקרה אתמול ביישוב סמוך אלינו, ברוכין. אני מדברת כאמא, כל יום שאני עושה את הפנייה מתוך ולתוך היישוב אני בתחושה של על החיים ועל המוות. שבענו מכך שכדי שדברים יקרו דם צריך להישפך. הגיע הזמן שיוסדר הצומת".

הסדרת הצומת נמצאת בהליך הסדרה מזורז של יחידת התחבורה של המועצה האזורית שומרון, לפני כחצי שנה קיים ראש המועצה האזורית שומרון סיור עם המשנה למנכ"ל משרד התחבורה ועם בכירים מחברת נת"י, קמ"ט תחבורה, מהנדס תנועה במשטרה בצומת ברוכין, ובעקבות הסיור, החל תכנון מחודש להסדרת הצומת.

לפני כשבועיים התקבלה במשרדי המועצה התכנית הראשונית להסדרת הצומת, אשר כוללת נתיבי פניה חופשית, נתיבי האצה והאטה וכן הסדרת איי תנועה. לצורך השלמת התכנון, נדרש לבצע התאמה של התכנית אל מול התשתיות המונחות בשטח. עם זאת כאמור ראש מועצת שומרון קורא שלא לעכב הסדרת צמתים נוספים בישובים לא מוסדרים, ולמנוע סיכון מיותר של חיי אדם.