אונר"א
אונר"אפלאש 90

משרד "הנשיאות הפלסטינית" של מחמוד עבאס (אבו מאזן) רואה בפרסום אודות התוכנית האמריקנית להביא לסיום פעילות אונר"א "המשך למזימות החותרות לחסל את הבעיה הפלסטינית".

בהודעה שפרסם משרד הנשיאות הפלסטינית הודגש הצורך להתנגד ולסכל את התוכנית האמריקנית, העולה בקנה אחד עם דרישת בכירים בממשל להסיר את סוגיית הפליטים משולחן המו"מ במסגרת"עסקת המאה", יוזמת השלום האמריקנית המתגבשת ליישוב הסכסוך.

"עסקת המאה" תוארה בהודעת הנשיאות כ"חותרת לחסל את הבעיה הפלסטינית ולשלול מהעם הפלסטיני את כל זכויותיו הלגיטימיות".

הנשיאות הפלסטינית הדגישה, כי ביכולת העמידה האיתנה של ההנהגה הפלסטינית והעם הפלסטיני לסכל את "המזימות" בדומה לסיכול הניסיונות הקודמים לפגוע בזכויות הלגיטימיות של הפלסטינים.

עוד ציינה הנשיאות הפלסטינית, כי סוגיית הפליטים היא אחד הנושאים שצריכים להיות נידונים במו"מ על הסדר הקבע שאמור להוביל ל"פתרון צודק ומוסכם בהתאם להחלטות הלגיטימיות הבינלאומית ויוזמת השלום הערבית, שהפכה חלק מהלגיטימיות הבינלאומית הנתמכת ע"י הקהילה הבינלאומית".

את הודעתה חתמה הנשיאות הפלסטינית בציינה, כי העמדה הפלסטינית הרשמית שוללת ויתור על ירושלים והמקומות הקדושים והיא מוסיפה להגן על זכויות הפליטים.

במהלך השבת דווח כי יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ג'ראד קושנר פועל באחרונה בשקט על מנת לסגור את סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים אונר"א.

"זה חשוב שיהיה מאמץ כנה לשבש את פעלות אונר"א", כתב קושנר באימייל שנשלח לבכירים נוספים בממשל כולל השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. "אונר"א מנציחה את מעמד הסטטוס קוו, היא מושחתת, בלתי יעילה ולא עוזרת לקדם את השלום", כתב קושנר.