יונתן יוסף עם אביו הרב יעקב יוסף זצ"ל
יונתן יוסף עם אביו הרב יעקב יוסף זצ"לצילום: אריאל רבינסקי

יהונתן יוסף, בנו של הרב יעקב יוסף זצ"ל וחבר סיעת 'מאוחדים' למועצת העיר ירושלים, תוקף את יוצרי הסרט "הבלתי רשמיים" המספר את סיפור הקמת תנועת ש"ס.

לטענתו הסרט מסלף את העובדות ההיסטוריות ומדיר את אביו, הרב יעקב יוסף זצ"ל, מכל תיעוד העוסק בהקמת תנועת ש"ס.

לדבריו, להנהגת ש"ס הנוכחית נח למחוק את מורשתו של אביו, כאשר העובדה שאינו מופיע בסרט היא הוכחה נוספת למחיקתו, על אף מקומו המרכזי ביותר בהקמת התנועה.

"עצוב מאוד שהבמאי של הסרט שבחר להתעלם מאבי על אף שהיה דמות כל כך מרכזית וידועה בהקמת ש"ס. דרעי וחבורתו - שפנו גם אליהם למיטב ידיעתי במסגרת התחקיר - עושים הכל למחוק את המורשת של אבא שלי, שהיה ממייסדי ש"ס, כשהסרט הוא סימפטום נוסף בהתנהלות רבת שנים להדרתו של אבי כאחד מהשורשים המרכזיים בש"ס, בדומה לגורמים בכירים נוספים שהודרו במכוון, על אף שמהם צמחה התנועה", טוען יוסף.

לדבריו, "אבי הקים את ש"ס כשדרעי והחברים שלו עוד היה באגודת ישראל וכשאנשים עוד פחדו להזדהות עם ש"ס. לאחר ההצלחה הכבירה הם רכבו על ההצלחה והעיפו בצורה מבישה את כל הקודמים להם".

בנוסף, הוא מציין, "יש בידיי המון הוכחות ברורות, בהן החוברת הראשונה שהדפיסה תנועת ש"ס בשנת 83' במערכת הבחירות לעיריית ירושלים. אבא נוכח בתמונות ומוצג כדמות שמגייסת מצביעים ומסבירה את הצבתו במקום השני ברשימה, אחרי הרב ניסים זאב ולפני הרב אברהם כהן שהוצב במקום השלישי".

יוסף החליט להילחם על האמת מבחינתו ומדגיש את סיפור הקמת תנועת ש"ס. "ידוע לכל כי אבי נמנה עם מייסדיה העיקריים של התנועה יחד עם יעקב כהן והרב ניסים זאב".

לדברי יוסף, נציגו של אלי ישי בסיעת 'מאוחדים' למועצת העיר ירושלים ונכדו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בצעד תמוה ומעורר תהייה, אביו, הרב יעקב יוסף זצ"ל מודר לחלוטין מהסרט ומהדיון הנערך סביבו, כאשר "כל תחקירן מתחיל היה יכול למנוע את השגיאה המביכה ואת העיוות ההיסטורי המובהק לאופן שבו נולדה התנועה".

"לקחת דמות כל כך מרכזית בהקמת תנועת ש"ס לגרום לה עוול ולהדיר אותה מסרט שבא לספר את סיפור הקמת התנועה, זאת פשוט שערורייה שמעלה תהיות רבות לגבי ההחלטה ליצור תסריט שמשקף עיוות היסטורי מובהק לאופן שבו נולדה התנועה. הדבר משול לסרט שיתעד את הקמת מפלגת מפא"י מבלי להזכיר את דוד בן גוריון או גולדה מאיר או על הקמת 'חירות' מבלי להזכיר את מנחם בגין ז"ל. מדובר בעוול היסטורי ממדרגה ראשונה", מדגיש יוסף.

עוד מדגיש יוסף, "אנו בעיצומם של ימי בחירות ואני מאוד מקווה שאין יד מכוונת שגרמה לעיוות ההיסטורי והטעתה את הבמאי והתסריטאי בצורה כל כך בוטה. אני מצפה מהבמאי ומהאחראיים על הסרט לספק תשובה ראויה לשאלה, היכן נעלם אבי מהסרט ומהספרות העוסקת בהקמת ש"ס?"