לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין הי"ד, שוחחה היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103fm על דיון הקבינט המתקיים בשעה זו בנוגע להסכם שישראל צפויה לחתום עם חמאס.

לאחר חודשים ארוכים של טרור עפיפונים וההחלטה של לסגור את כניסת הסחורות מישראל, הקבינט המדיני ביטחוני דן בהקלות שיינתנו לחמאס בתמורה לשקט בעוטף, זאת מבלי לדרוש את החזרת החיילים ואזרחים השבויים בעזה.

גולדין אמרה, "אנחנו מפגינים מול מעון ראש ממשלה היום וחוששים שכבר איחרנו את הרכבת. כבר ביום חמישי העבירו במחסום כרם שלום ציוד להתפלת מים לעזה שעוכב חודשים ארוכים ביוזמת האמריקאים כך שאנחנו כבר לא יודעים איפה אנחנו עומדים בתוך הרכבת הנוסעת. גם אחרי שיחה קשה עם המתאם אין לנו שום מידע. הכל זה ספינים ומכבסה של מילים".

"איכשהו באורח פלא, כשכל פעם מדברים על א' אנחנו משובצים ב-ב'", תקפה, "כל פעם שיש תהליך כלשהו אנחנו מחוץ למשחק. אנחנו כבר ארבע שנים אחרי האירוע וכל פעם נותנים מתנות לחמאס והעסק מתפוצץ מיד אחר כך. לפני בדיוק שנתיים היה את הסיפור עם התורכים והבטיחו לנו שהחזרת השבויים תהיה תנאי מוקדם בתוך ההסכם ואז לפתע הם הוצאו מתוך ההסכם בטענה שהשבתם היא נגד האינטרסים של מדינת ישראל. כעת הולך ונרקם לו מסך עשן נוסף שלכאורה אף אחד לא יודע כלום, אך הרכבת כבר מתחילה לנסוע".

אביו של הדר גולדין: ''אסור להיכנע לחמאס''

"אנחנו קוראים לביבי להתנהג כמו טראמפ. טראמפ הכין את צפון קוריאה וטען שהוא הולך לבצע משהו במדינה ודרש כתנאי מוקדם לשחרר את הנעדרים, רק אז הוא הסכים להיפגש עם המנהיג של המדינה. תנאי להמשך התהליך הוא השבת החיילים, זה מבחן האמינות לאויב ולשותפים שלנו וזה מבחן האמינות לראש הממשלה ולשרי הקבינט ששלחו אותם לקרב. הם חייבים להחזיר אותם. החזרת השבויים קודמת לכל, אין כאן ציר ואין כאן סקאלה. כבר 4 שנים אנחנו מנסים להזיז את הקיר בנימין נתניהו שרוקם את האינטרסים שלו ומפקיר את החיילים שלנו. זה קשה להזיז קיר ועייפתי מאוד מכך. אביו של רון מת לפני שנתיים משברון לב לאחר שבנימין נתניהו בגד בו".

"הפקרת החיילים היא הפקרת החוסן הלאומי שלנו", הדגישה, "המשימה שלנו היא קודם כל להחזיר את החיילים למען ידעו כל חיילי ישראל שמי ששולח אותם לקרב גם מחזיר אותם. משהו קרה במערכת הערכים של מערכת הביטחון ושל ראש הממשלה שלא מעיזים לצאת עם פנים גלויות כדי שנוכל לענות להם. נוצר כאן דפוס התנהגות שמעצים את האויב. אותי לימדו שצה"ל צריך להרוג ולהביס את האויב, צריך להשיב את החיילים ולדאוג למשפחות".

גולדין מתחה ביקורת גם על צה"ל, "פתאום נוצרה לנו מערכת הפוכה שהמערכת הביטחונית וצה"ל משקמים את האויב תוך הפקרות החיילים ומשפחותיהם בתירוץ של למנוע את המלחמה הבאה. זו כותרת לתבוסתנות שלא מגיעה לאף חייל במדינת ישראל. הלוקש הזה שמוכרים לנו כבר 4 שנים הוא שצריך להעצים את האויב כדי למנוע את המלחמה הבאה וכך מגדירים אותי ואת הבן שלי כאויבי המדינה.

''זו פשוט תקלה, מישהו התבלבל. זה אולי עובד על הבכירים אבל זה בכלל לא עובד על עם ישראל שחובר למסדר הדר ומגייס את הבנים שלו. כל אחד שואל את עצמו מי יחזיר את הבן שלהם בעת הצורך".

"בצענו גיוס תרומות למסדר הדר", סיפרה, "בסטטיסטיקות גילינו שניגשו לאתר שלנו 44 אלף בני אדם שהתעניינו בחומרים שלנו. ממוצע הגילאים שלהם היה 18-25. זה אומר שכל חייל סדיר או מילואים שואל את עצמו מה יהיה איתו בעתיד. התפקיד שלנו הוא להשיב את הדר ואורון כדי להשיב את החוסן של צה"ל ושל מדינת ישראל כי לצערנו יש לנו פוליטיקאים שמוכרים אותנו עבור נזיד עדשים. הגיע הזמן שיחקרו את הדבר הזה".