עורכת הדין נגה ויזל
עורכת הדין נגה ויזלצילום: עמירם בן שלום

עו"ד נגה ויזל, מומחית לייצוג חשודים בעבירות מין, דוחה בערוץ 7 את הדיווח לפיו בעשור האחרון חלה עלייה חדה במספר התיקים שנפתחו בגין עבירות מין חמורות.

לדבריה, העלייה בתלונות של הנשים אינה מוכיחה שאכן בוצעו עבירות מין, "קיימת עליה בתלונות שווא בגלל שנשים רואות מישהי שזכתה בתביעה אזרחית בסכום כסף גבוה, אז כל אחת יכולה להגיש תביעה ולגזור קופון".

עו"ד ויזל מוסיפה, "הפרקליטות סוגרת 70 אחוז מהתלונות מחוסר ראיות. יש הצפה של נשים שמגישות תלונות ואלי מגיעים הגברים שמנסים להתגונן. לדוגמא גבר מקבל הודעה מאישה 'אם לא תשלם לי אני אתבע אותך'. או גבר שעבר עיסוי בריאותי, הכל היה תקין, פתאום הוא מקבל הודעה 'אם לא תשלם לי אתלונן שעשית בי מעשים מגונים', אפילו שזה היה עיסוי רפואי והיו שם עדים.

''או לדוגמא היו שני קטינים שהיו בקשר והקטין נפרד מהקטינה באמצעות מיסרון, אולי זה לא יפה, אולי לא מכובד, אבל הקטינה החליטה להגיש נגדו תלונה על אונס ועכשיו הוא פתאום הופך לעבריין מין. אם היו דברים בגו אז הפרקליטות לא הייתה סוגרת שבעים אחוז מהתיקים".

היא שמחה על כך שח"כ איתן ברושי שהושהה על ידי יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי הגיש נגדו תביעת דיבה, "לא ייתכן שישעו חבר כנסת על סמך תלונה אנונימית מלפני 15 שנה ויכנו אותו 'עבריין מין', לכן אני שמחה שח"כ ברושי תובע את אבי גבאי".

ויזל אומרת שתלונה נגד גבר עלולה לחסל את חייו, "אישה מחסלת במילה אחת בן אדם, תמיד יראו בגוגל שהוגשה נגדו תלונה על עבירת מין ואי אפשר להפטר מהנזק הזה, יש גברים שהתאבדו, אשה פתאום מפרסמת בפייסבוק נגד גבר והוא נהיה בבת אחת עבריין מין, לכן אני קוראת לגברים לא לוותר ולהגיש תביעות לשון הרע ואפילו תביעה על מתן עדות שקר".