אל"מ איתמר בן חיים מקבל את המינוי
אל"מ איתמר בן חיים מקבל את המינויצילום: דובר צה"ל

במערת המכפלה בחברון נערך היום (שני) טקס בו מונה אלוף-משנה איתמר בן חיים למפקד החטיבה המרחבית "יהודה".

אלוף-משנה בן חיים מחליף בתפקידו את אלוף-משנה איציק כהן אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וצפוי לצאת לשנת לימודים במכללה לביטחון לאומי ולאחר מכן ישרת כמפקד חטיבת "גבעתי".

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ערן ניב, אמר באירוע כי "איציק הוא מח"ט מיוחד, הפועל לפי רוח האוגדה בגבורה ובתבונה. מדובר במח"ט לוחמני וחותר למגע מחד ויודע. לפתור מורכבויות בשקט ובעדינות. הערכה רבה מאוד על עמידה מלאה במשימה תוך הפגנת מקצועיות וערכיות יוצאת דופן".

"לאיתמר המח"ט הנכנס לא אוכל לאחל בינתיים את אותו פנאי ושלווה ואותה הדוגית ואותו ירח. מאחל למח"ט הנכנס כי ידע להתמודד בתבונה ובערכיות עם האתגרים הרבים שיופיעו ללא שיהוי על פתחו ומהכרותי את יכולותיו וניסיונו אני בטוח שימשיך ויציב סטנדרטים חדשים וגבוהים ביהודה כפי שראוי לחטיבה זו", הוסיף ניב.

מפקד החטיבה המרחבית "יהודה" היוצא, אלוף-משנה איציק כהן ציין כי "לא ניתן לתאר מהי תחושת הסיפוק והגאווה אותה אני חש במעמד מרגש זה. מי שלא נשם את אוויר הפסגות בליל שישי, שמע יריות משכונות האזור, נסע יום יום בין מצבות האבן המנציחות גיבורים, הלך הלוך ושוב ממעין אברהם לבית הדסה וחשש יום יום מפח״ע העלולה לצאת לעורף, מי שלא הרגיש את האחריות הזו - לא יבין זאת לעולם. זכות גדולה נפלה בחלקי, זכות להיות שותף לתהליכי חשיבה ויצירה, תהליכים הדורשים מעוף והמציגים חזון, ואז צעד אחר צעד לצעוד להשיגם - כמי שבועט בכדור ורץ עד אליו לבעוט אותו שוב למרחק נוסף".

מפקד החטיבה המרחבית "יהודה" הנכנס, אלוף-משנה איתמר בן חיים אמר כי "המציאות המבצעית בגזרה דורשת מאיתנו השתנות כל עת, משימתנו להגן בגזרה, למנוע ולסכל טרור יחד עם מתן איכות חיים לתושבי הגזרה. נפעל יחד ביוזמה, ביצירתיות ובמקצועיות לאור ערכי צה״ל ומורשתו, תוך שיתוף פעולה הדוק עם כלל כוחות הביטחון בגזרה. זכות גדולה נפלה בחלקי לקבל את הפיקוד על חטיבת יהודה בתחושת שליחות לצד חובה ואחריות גדולה".