שחקני אילת
שחקני אילתצילום: פרנסיסקו די סטסיו, מנהלת הליגה

אבל כבד בעולם הכדורסל הישראלי. רק לפני חודש וחצי נאלץ מוטי אמסלם, יו"ר מועדון הכדורסל של הפועל אילת לפרוש מתפקידו, בשל התפרצות חוזרת של מחלה שאילצה אותו לעבור טיפולים, ניתוחים ושיקום הרחק מהעיר הדרומית.

הלילה (בין שני לשלישי) נפטר אמסלם כשהוא בן 60 בלבד ועל אף שהסוף היה די ידוע, הותיר את הכדורסל הישראלי כולו בתדהמה ובצער רב.

את דרכו בכדורסל הישראלי החל אמסלם כשעמד בראשה של קבוצת מ.כ גבעת שמואל, עירו, החל משנת 1989 ועד לשנת 2012. הישג השיא שלו בקבוצה הקטנה היה הגעה אל חצי גמר הפלייאוף ולגמר גביע המדינה בכדורסל.

לאחר שהקבוצה ירדה ליגה בעונת 2008/9 איחד אותה עם קרית אונו וגני תקווה ויצר את מ.כ הבקעה, אותה החזיר לליגת העל, ולאחר עונה אחת הקבוצה התאחדה עם הפועל אילת והתפרקה בשל בעיות בהסכם האיחוד בין העיריות.

מאז עמד אמסלם בראשות הקבוצה הדרומית, איתה הגיע לגמר גביע המדינה ולגמר סל בשנת 2014.

בנוסף, אמסלם שנחשב לאחד מדמויות הכדורסל הוותיקות והמשפיעות ביותר בכדורסל הישראלי, הקים גם את מנהלת ליגת העל בשנת 2002, והיה חבר פעיל בהנהלת איגוד הכדורסל במשך שנים, כשהוא משמש על תקן יו"ר סיעת הפועל בהנהלת האיגוד.

בהפועל אילת ספדו למוטי, כשכתבו: "הלב שלנו שבור. מוטי אמסלם, יו"ר הקבוצה ב-6 השנים האחרונות, הלך הלילה לעולמו אחרי מאבק במחלה קשה. הנהלת הקבוצה, הצוות המקצועי והשחקנים משתתפים בצער המשפחה ומחזקים את ידם של רונית והילדים. מי יתן ולא תדעו עוד צער בחייכם.
מוטי, הגדול מכולם, נזכור אותך לנצח".