לעצור את הסחטנות. ח"כ יואב קיש
לעצור את הסחטנות. ח"כ יואב קישצילום: הלל מאיר/TPS

ח"כ יואב קיש (הליכוד)מספר בדף הפייסבוק שלו היוזמה אותה הוא מקדם וכבר אושרה בוועדת הכלכלה של הכנסת, לפיה לא ניתן יהיה לתבוע אדם תביעת זכויות יוצרים ללא הוכחת נזק על שימוש בתמונה בה הוא מצולם.

לאחר כ-3 שעות הגיב לפוסט צלם מפורסם, שטען כי קיש מקדם את היוזמה (שכבר אושרה בוועדת הכלכלה ועומדת לעלות להצבעה במליאה עם תחילת המושב) משום שהיום הוגשה נגדו תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים. "חטפת תביעה ועכשיו אתה משנה את החוק?", תהה הצלם.

בשיחה עם ערוץ 7 מבהיר הערב ח"כ קיש כי כלל לא ידע שהוגשה נגדו היום תביעה בנושא משום שלא קיבל עד עתה שום מסמך בנושא.

"מי שיודע מזה שהוגשה נגדי תביעה הם רק אלו ששותפים למהלך. זה מהלך מכוון לסכל חקיקה ולהלך אימים על חבר כנסת. אם יש תביעה, אני לא קיבלתי כלום. אם אקבל תביעה יטפל בה יועמ"ש הכנסת כמו שהוא מטפל עד היום בכל התביעות הדומות שהוגשו נגד ח"כים", מסביר קיש.

קיש מסביר שמאחורי הצעת החוק הזו עומדת התחושה שהחוק בנוסח הנוכחי איננו מתאים לעולם בו אנחנו חיים, "אני אוודא שאמצעי סחטנות כאלו לא יעבדו בעולם המודרני. אדם שהשתמש בתמונתו שנמצאה ברשות הרבים שימוש לא מסחרי לא יעמוד בפני תביעה שכזו ללא הוכחת נזק".

קיש מציין כי בכוונתו להרחיב עוד יותר את ההגנה עוד לפני אישורו הסופי של החוק במליאה, "אני מתכנן להוסיף עוד תיקון, שבמקומות שזה לא נעשה לטובת רווח יוכל אותו אדם או להסיר את התמונה אחרי התראה או לרכוש אותה. שוחחתי על זה כבר עם חבר הכנסת כבל ואני מתכוון לקדם את זה. גם הפחדות ואיומים לא יעצרו אותי".