אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Uri Lenzi/Flash90

פרקליטות מחוז ירושלים תגיש היום (חמישי) כתב אישום תובע נגד שלושת החשודים במעורבות בפיגוע השריפה במלונית בירושלים לפני כשבועיים.

החקירה נפתחה מייד לאחר הדיווח הראשון על שריפה שהחלה להתפשט במקום, וגרמה לפציעתם של מעל 10 בני אדם בדרגות פציעה שונות ופציעתו של שוטר, שפונו לקבלת טיפול בבתי החולים.

תוך זמן קצר, איתרו השוטרים את החשוד העיקרי בהצתה, תושב מזרח ירושלים בשנות ה-30 לחייו, והוא נעצר לחקירה, במהלכה אף שיחזר בפני חוקרי המשטרה את שאירע באותו לילה והאופן בו ביצע על פי החשד את ההצתה וגרם לשריפה במלונית. במשטרה טוענים כי ההצתה בוצעה על רקע כספי ורומנטי.

עם התקדמותה של חקירת המשטרה, עלה חשדם של החוקרים כי ישנם שני מעורבים נוספים שעל פי החשד ידעו אודות כוונותיו של החשוד ואף תכננו יחד אתו את ההצתה וגם הם נעצרו לחקירה.

החשודה הנוספת, אשה בשנות ה-30, חשודה בכך שידעה אודות הכוונה לבציע את ההצתה ואף סיפקה אמצעים שונים לביצועה. היא חשודה גם בכך שסייעה לחשוד המרכזי לשבש את זיהויו לאחר ביצוע העבירה במטרה להימלט מהמקום.

החשוד הנוסף, צעיר בן 22, חשוד בכך שידע על כוונותיו של החשוד בהצתה, וסייע לו גם כן על מנת לשבש את איתורו לאחר ביצוע העבירה.

היום תגיש כאמור הפרקליטות כתב אישום נגד שלושת החשודים בגין מעורבות בהצתה, ותבקש במקביל להאריך את מעצרם.

"מדובר בעבירה חמורה שהביאה לפציעתם של מעל 10 בני אדם ובהם שוטר, ושיכלה להסתיים באסון כבד מאוד הן בנפש והן ברכוש, ובייחוד בעבירות חמורות אלו, לא נרפה ונפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו, כפי שעשינו במקרה זה, על מנת להגיע לחקר האמת ולהביא החשודים לדין", ציינו היום במשטרה.